یادداشت/ حجت‌الاسلام سلیمانی

جانیان جنایت عریان المعمدانی

نسل‌کشی و کشتار حدود ۱۵۰۰ انسان بی‌گناه جز از دست این رژیم بر نمی‌آید. این رژیم در این کشتار‌ها مسبوق به سابقه است.
کد خبر: ۶۲۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ - 19October 2023

جانیان جنایت عریان المعمدانیگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ حجت‌الاسلام «موسی سلیمانی» جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا (ع)؛ حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی احساسات و عواطف هر انسانی را جریحه‌دار کرد.

نسل‌کشی و کشتار حدود هزار و ۵۰۰ انسان بی‌گناه جز از دست این رژیم بر نمی‌آید. این رژیم در این کشتارها مسبوق به سابقه است.

در این جنایت چند گروه و کشور نقش مستقیم و غیرمستقیم دارند:

نتانیاهو و دولت وی در این کشتار نقش مستقیم دارند. پس از شکست مفتضحانه ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات ب‌ نظیر طوفان الاقصی و ناکامی در حمله زمینی و کوچ اجباری مردم غزه این جنایت‌ها پیش‌بینی می‌شد. این جنایت‌ها علیه کودکان و زنان جز انتقام شکست در میدان نیست.

آمریکا و کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس با حمایت دیپلماتیک و تجهیز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در این تراژدی نقش دارند‌. حمله به بیمارستان المعمدانی هنگام ترک صدر اعظم آلمان از تل‌آویو و پیش از ورود بایدن جز با چراغ سبز این کشورها صورت نمی‌گرفت.

شورای امنیت بی‌خاصیت سازمان ملل نیز در این فاجعه بی‌نقش نیست. این شورا به جای تؤمین امنیت مظلوم، نقش نگهبان و پاسبان برای رژیم صهیونیست دارد. وتوی پیش‌نویس آتش‌بس و عدم ضمانت اجرایی قوانین مصوب علیه رژیم صهیونیستی نقش شورای امنیت را در جنایت‌های رژیم صهیونیستی پررنگ می‌کند.

کشورهای مسلمان مانند مصر، اردن، امارات و عربستان نیز بی‌نقش در این جنایت نیستند. برخی این کشورها با محکوم نکردن اسرائیل در ابتدای جنایت‌ها، اسرائیل را بر جنایت‌های بیشتر تشجیع کردند. رأی مثبت‌ امارات به پیش‌نویس آتش‌بس نیز جز بازی به‌عنوان پلیس خوب نیست. همگان می‌دانند که مصر، عربستان و امارات با رویکرد اخوانی حماس مخالف هستند بنابراین این کشورها جز در ظاهر از حماس حمایت نخواهند کرد.

محمود عباس و تشکیلات خودگردان نیز در این فاجعه نقش دارند. حمایت نکردن این تشکیلات از طوفان الاقصی و موافقت برای نشست در اردن با رژیم صهیونیستی و آمریکا شاهد خوبی بر نقش این تشکیلات در این تراژدی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها