سَنُصَلّی فی القدس/ عصر امروز انجام شد؛

حمایت مردم پایتخت از مردم مظلوم فلسطین در میدان انقلاب اسلامی/ آمریکای جنایتکار، عامل اصلی جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی

مردم تهران عصر امروز با تجمع در میدان انقلاب اسلامی صدای خود را به گوش مردم مظلوم فلسطین رساندند و از آن‌ها و مقاومتشان علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.
کد خبر: ۶۲۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ - 18October 2023

حمایت مردم تهرانی از مردم مظلوم فلسطین در میدان انقلاب اسلامی/ آمریکای جنایتکار، عامل اصلی جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستیبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، چند روزی می‌شود که از عملیات «طوفان الاقصی» گذشته است. این عملیات، توسط نیرو‌های مقاومت علیه شهرک‌نشینان صهیونیست در نوار غزه انجام شد که حمایت‌های بسیاری را از کشور‌های مقاومت و ملل آزادی‌خواه در سراسر جهان در پی داشت و باعث برافروخته شدن خشم مستکبران جهان شد و رژیم صهیونیستی از سرِ استیصال و خشم، دست به هر جنایتی زد که به فکر هیچ‌کس نمی‌رسد و در مُخَیّله هیچ‌کس هم نمی‌گنجد.

رژیم اشغالگر قدس طی نخستین اقدامات خود علیه عملیات «طوفان الاقصی» برق مردم غزه را قطع کرد، در اقدام بعدی آب را به‌روی مردم بست و در این میان خانه‌های بسیاری را بمباران کرد و کودکان و زنان و مردان بسیاری را به شهادت رساند و در شنیع‌ترین اقدام، روز گذشته بیمارستان المعمدانی را در غزه بمباران کرد.

کاری که هیچ‌کس انجامش نمی‌دهد و به آن فکر هم نمی‌کند، اما صهیونیست‌ها پا را از حد فراتر گذاشته و تازه دست شیطان را از پشت بسته‌اند و این کار را تأیید هم می‌کنند و برای این کودک‌کُشی و نسل‌کُشی، جشنِ شادی و پایکوبی هم به‌راه انداخته‌اند. چیزی که در آموزه‌های هیچ‌کدام از ادیان ابراهیمی نیامده است!

حال؛ در واکنش به این اقدام، مسلمانان و آزادی‌خواهان سراسر جهان به اعتراض برخاسته‌اند. در جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله کار‌هایی که مردم در مقابله با این اقدام پَست صهیونیست‌ها انجام دادند، این بود که شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۲) به‌صورت خودجوش در میدان فلسطین جمع شدند، برخی از کارکنان جمعیت هلال احمر، امروز صبح (چهارشنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۲) در میدان فلسطین جمع شدند و طی فراخوانی که منتشر شد، عصر امروز (چهارشنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۲) مردم در میدان انقلاب اسلامی جمع شدند تا صدای خود را به گوش مردم مظلوم فلسطین برسانند و از مقاومت آن‌ها حمایت کنند.

این مراسم از حوالی ساعت ۱۵ با قرائت قرآن و سرود خوانی توسط نوجوانان آغاز شد.  در این میان، در جایی که من ایستاده بودم، مردم تلاش می‌کردند تا پرچم‌های «آمریکا» و «اسرائیل» را بسوزانند. در ابتدا بر اثر وزش باد، هرچه با فندک سعی کردند پرچم‌ها را بسوزانند، موفق نشدند و مقدار زیادی بنزین روی پرچم‌ها ریختند و سعی کردند آن‌ها را بسوزانند، اما آتش آن‌ها هم به‌تندی فروکش می‌کرد.

در این میان مردم با سردادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» فردی را که پرچم‌ها را آتش می‌زد، همراهی کردند. عده‌ای نیز خشم خود را از جنایات اسرائیل و پشتیبانی آمریکا از این رژیم، با لگد کردن پرچم‌هایشان نشان دادند.

پس از سخنرانی کوتاهی، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان به جایگاه مخصوصی که برایش آماده کرده بودند رفت و به ایراد سخنرانی پرداخت.  جایگاه سخنرانی رئیس‌جمهور، جایگاهی بود که روبه‌روی نماد اصلی میدان انقلاب اسلامی (همان‌جا که چند مرد رزمنده را که دور سرشان سربند بسته‌اند، کنده‌کاری کرده‌اند) قرار داشت.

این جایگاه، کمی بالاتر از مردم قرار داشت و محافظان وی در دو طرف این جایگاه ایستاده بودند. حجت‌الاسلام رئیسی در آغازِ کلامِ خود از حمایت مردم کشورمان از مردم مظلوم فلسطین و حضور تهرانی‌ها در میدان فلسطین برای اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی تشکر کرد و بعد از آن به مذمت و محکومیت جنایت صهیونیست‌ها در بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه پرداخت و پس از آن اظهار داشت که ارتباط سیاسی با رژیم صهیونیستی در جهان باید قطع شود و هرچه سریع‌تر راه «رفح» باز شود و به صهیونیست‌ها هشدار داد و تأکید کرد که به جنایات خود پایان دهند که اگر این کار را نکنند، خود را در مقابل مردم جهان قرار داده‌اند و امروز مردم جهان مدافع ملت مظلوم فلسطین هستند.

وی همچنین تأکید کرد که برای امدادرسانی پزشکی و درمانی به غزه، لحظه‌ای نباید تعلل کنیم. در این میان، مردم با سر دادن شعار‌هایی علیه آمریکا و اسرائیل، رئیس‌جمور را همراهی می‌کردند. چشم گرداندم و در میان جمعیت افرادی را دیدم که اجسادی نمادین در دست داشتند که میان کفن‌هایی پیچیده شده بودند و حدس زدم باید نماد‌هایی از نسل‌کُشی و کودک‌کُشی‌هایی در فلسطین باشد که توسط صهیونیست‌ها انجام می‌شود.

پس از اتمام سخنرانی رئیس‌جمهور، نماینده حماس در ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و بعد از آن «ابوذر روحی» مداح اهل بیت (ع)، سرودی خواند و مردم، پرچم‌های فلسطین، حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایرام را تکان می‌دادند و دیدن این لحظات، حس خوبی را برایم داشت که «مقاومت اسلامی به یاری خداوند پیروز می‌شود».

سپس در انتهای این مراسم، حجت‌الاسلام «سید محسن محمودی» معاون شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، قطعنامه این اجتماع بزرگ و مردمی را قرائت کرد.

در بخشی از این قطعنامه آمده است:

«ما ملت بپاخاسته ایران اسلامی داغدار، عزادار و خون‌خواه برادران و خواهران و کودکان مظلوم فلسطینی هستیم و زخم این اقدام زشت و پلید، وجودمان را لبریز (از) خشم و کینه ساخته (و) با دل‌های خونین و بغضی آکنده از خشم و انتقام، اعلام می‌داریم:

ما آمریکای جنایتکار را مسئول و عامل اصلی این نسل‌کُشی و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی دانسته و از ملت‌های آزادی‌خواه می‌خواهیم با مطالبه جدی از دولت‌های خود، سفرای آمریکا را در کشور متبوع، احضار کنند و اعتراض خود را به مشارکت دولت آمریکا در این کشتار وحشیانه زنان و کودکان اعلام نمایند...»

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار