رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه تاکید کرد؛

لزوم تبیین اقدامات دستگاه قضا در دفاع مقدس/ تقدیم ۲۵۴ شهید از دستگاه قضا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

صارمی با اشاره به تقدیم ۲۵۴ شهید از دستگاه قضا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: پزشکی قانونی، قضات نیرو‌های مسلح و دیگر بخش‌های دستگاه قضا در دفاع مقدس نقش‌هایی داشتند که باید به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۶۱۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ - 19September 2023

لزوم تبیین اقدامات دستگاه قضا در دفاع مقدس/ تقدیم ۲۵۴ شهید از دستگاه قضا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدرضا صارمی» رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه سه قوه نقش و اسناد خود در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را جمع‌آوری و مشخص کنند، اظهار داشت: دستگاه قضا علاوه بر اعزام نیرو برای مقابله با منافقین، مبارزه با کسانی‌که کم فروشی و احتکار می‌کردند و کالای اساسی را خارج از چرخه توزیع می‌کردند، را نیز بر عهده داشت.

صارمی ادامه داد: شناسایی پیکر مطهر شهدا که قابل شناسایی نبودند از جمله اقدامات دستگاه قضا بود که هیچگاه به آن پرداخته نشده است. زمانی که شهر آبادان در محاصره بود همکاران‌ ما در سازمان ثبت اسناد شبانه‌روزی کار کردند و اسناد مردم که بسیار مهم بود را در لنج بارگیری کردند و با وجود آتش مستقیم دشمن به ماهشهر آوردند.

وی با بیان اینکه پس از جنگ هم امورات ثبتی خرمشهر و آبادان در ماهشهر انجام می‌شد، گفت: پزشکی قانونی، قضات نیرو‌های مسلح و دیگر بخش‌های دستگاه قضا در دفاع مقدس نقش‌هایی داشتند که باید به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نسل‌های جوان ما باید به اسناد دسترسی داشته باشند تا اثر تحریفات دشمن کمتر شود، گفت: امروز دشمنان به دنبال این هستند جای جلاد و شهید را عوض کنند.

وی گفت: بر اساس اسناد جمع‌آوری شده دستگاه قضا ۲۵۴ شهید در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تقدیم کشور کرده است.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار