مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید بر شأن حماسه‌سازان دفاع مقدس بیفزاید

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید شأنی بر شأن حماسه‌سازان دفاع مقدس بیفزاید.
کد خبر: ۶۱۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ - 12September 2023

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید بر شأن حماسه‌سازان دفاع مقدس بیفزایدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی که امروز در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بیش از یک ماه است که اقدامات ستادی به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس آغاز شده و جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار شده و ستادهای داخلی این مناسبت ملی در دستگاه‌های اداری و سازمان‌های اجرایی و یگان‌های نیروهای مسلح شکل گرفته است.

وی افزود: بیش از هزار عنوان برنامه و فعالیت پیشنهادی توسط دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس در سامانه سادم ثبت شده که نشان از تحرک مجموعه‌های استانی در برنامه‌ریزی و کسب آمادگی برای گرامیداشت حماسه دفاع مقدس دارد که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و حضور میلیونی زائران داخلی و خارجی بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا، نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی نسبت به تعظیم شعائر و عرض ادب به ساحت اولیای دین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

این مسئول تصریح کرد: برای رونق‌بخشی به فعالیت‌ها در راستای پاسداشت هفته دفاع مقدس، هماهنگی‌ها و تلاش‌های انسجام‌بخش تشدید شود، ستادهای شهرستانی و یگانی و دستگاهی فعال شوند و هرچه بیشتر خود را برای هفته دفاع مقدس مهیا کنند.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: از بین برنامه‌های پیشنهادی پرتکرار و روزآمد و ابتکاری دستگاه‌های استانی ۲۷ عنوان برنامه انتخاب و به گیرندگان پیشنهاد و ابلاغ شده است.

وی گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید شأنی بر شأن حماسه‌سازان دفاع مقدس بیفزاید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: امسال ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» است که در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود. تفاوت این مراسم نسبت به سال‌های گذشته این است که علاوه بر پیشکسوتان دفاع مقدس، فعالان عرصه‌های دفاعی و جوانان رهرو راه شهیدان نیز در این مراسم حضور خواهند داشت. ۵۰ درصد مهمانان این مراسم را همسران پیشکسوتان دفاع مقدس و بانوان حماسه‌ساز و فعال در عرصه ایثار و شهادت تشکیل می‌دهند.

این مسئول تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های استانی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم استفاده شود.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: این مراسم باید شروع مبارکی برای پاسداشت هفته دفاع مقدس و همچنین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در طول سال باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها