یادداشت/ سردار یوسفعلی‌زاده

ارتقای اثربخشی برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با بهره‌گیری از تکنولوژی روز

برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس باید روزآمدسازی در محتوا و قالب صورت بگیرد تا بتوان با استفاده از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌ روز و بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های موجود مضامین اساسی دفاع مقدس را منتشر کرد.
کد خبر: ۶۱۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲ - 15September 2023

ارتقای اثربخشی برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بهره‌گیری از تکنولوژی یادگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی؛ دین خدا آنقدر بزرگ و عزیز است که در طول تاریخ بشر جان‌های پاک صدیقین، صالحین، پیامبران و مجاهدان راه خدا در خدمت گسترش و تقویت آن قرار گرفته است.

شرط یاری دین خدا، پیروی امت‌ها از دین خداست. اگر امت‌ها در خدمت دین خدا قرار بگیرند نصرت الهی شامل حال آن‌ها می‌شود و این منطق در طول تاریخ جریان دارد.

دفاع مقدس به‌عنوان یک افتخار ملی، کارایی دین را در اداره جامعه اثبات کرد و نشان داد که در قرن بیستم می‌شود حسینی بود و با تکیه به فرهنگ دفاع مقدس اسلام را به‌عنوان مکتبی تعالی‌بخش و رهایی‌بخش معنا کرد.

دفاع مقدس فصل مشترک تمام جریانات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و فعال در عرصه اداره جامعه است و آحاد مردم وظیفه دارند این میراث گرانسنگ را گرامی داشته و پرچم عزت امت به پا خواسته و انقلابی در اهتزاز باشد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس همانند گرامیداشت حماسه عاشورای حسینی ضروری است چراکه گرامیداشت یاد و نام شهیدان و حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس را به‌همراه دارد و فرصت مغتنمی است تا به داشته‌های انقلابی خود و ازخودگذشتگی شهدا و پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف افتخار کنیم.

در گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن روزآمدی و ابتکار و استفاده از دانش و تکنولوژی باید به الگوها و روش‌‌هایی که چند صد سال در کشور برای زنده نگه‌داشتن نهضت حسینی مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد، تأسی نماییم.

هرچند پاسداشت نهضت اباعبدالله‌‌الحسین علیه‌السلام با استفاده از تکنولوژی، روز آمد شده ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد مضمون و محتوا از جمله ایثار، ازخودگذشتگی، جهاد در راه خدا، مقاومت و شهادت است.

تک‌تک روزهای دفاع مقدس در زمره ایام‌الله است و باید پرونده نورانی ۴۳ سال ایستادگی و مقاومت امت اسلامی و ۴۳ سال ناکامی دشمنان و دستاوردهای آن حماسه جاوید با افتخار و عزت تبیین و تبلیغ شود.

تقویت و ترویج گفتمان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین تکریم شهید و شهادت در جامعه، باعث استحکام پایه‌‌های نظام خواهد شد و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی را به‌همراه خواهد داشت. نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان یک وظیفه شرعی و انقلابی و ملی بر عهده یکایک ماست بر این اساس هر ایرانی مسلمان وظیفه دارد بعد از حمد و سپاس خدا و تشکر از اولیای دین، سپاسگذار شهدا و ایثارگران باشد، زیرا امروز هرچه داریم ثمره مبارک مجاهدت‌های مخلصانه و ازخودگذشتگی‌های شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار