رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج:

کار فرهنگی مناسب معنویت و عرفان را در جامعه امروز نهادینه می‌کند

حجت‌الاسلام «محمدخواه» با بیان اینکه محبت و مودت امام حسین (ع) ریشه در قرآن کریم و سیره پیامبر اسلام (ص) دارد، گفت: جامعه امروز بیش از بیش تشنه معنویت است و در این راستا با کار فرهنگی مناسب می‌تواند معنویت و عرفان ناب اسلامی را در جامعه امروز نهادینه کرد.
کد خبر: ۶۱۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ - 20August 2023

کار فرهنگی مناسب معنویت و عرفان را در جامعه امروز نهادینه می کندبه گزارش ‌دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «هادی محمدخواه» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در نشست حلقه‌های بهشتی که با حضور جمعی از ماموستایان، مبشرین فرهنگی، فعالین قرآنی، فرهنگی و کنشگران اجتماعی در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: از نقاط اشتراک همه مذاهب اسلامی بر یک نقطه مشترک مودت و محبت اهل بیت است و این یک ظرفیت بزرگ برای تحقق تمدن نوین اسلامی و از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و راه گشا و گره گشا برای برون رفت از چالشهای فرهنگی و آسیب های فرهنگی جامعه امروز است.

وی عنوان کرد: محبت و مودت امام حسین(ع) ریشه در قرآن کریم و سیره پیامبر اسلام(ص) دارد به طوری که روایات فراوانی در منابع اهل سنت مینی بر فضائل و مودت نسبت به آن حضرت وچود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج با اشاره به فرمایشات امام شافعی در کتاب الصواعق المحرقه در رثای اهل بیت پیامبر(ع) و وجوب محبت به ایشان اظهار کرد: سیره بزرگان اهل سنت نشان از مودت و دوستی اهل سنت نسبت به اهل بیت پیامبر (ص) داشته که تمسک به این سیره علاوه بر ایجاد وحدت می‌تواند عامل مهمی برای الگو گیری نسل جوان امروز در اهتمام به مسائل و امور جامعه باشد.

وی افزود: خطبا و علما و مبشران می توانند در قالب سخنرانی نسبت به معرفی الگوهای امام حسین(ع) به جوانان اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد خواه با اشاره به فعالیت روحانیون و فعالین فرهنگی در استان افزود: با توجه به در پیش رو بودن اربعین حسینی و میزبانی استان کردستان به عنوان یکی از دروازه های ورود به کربلا با حضور در مواکب می‌توان فرهنگ زیبای مهمان نوازی مردم شریف کردستان را به تصویر کشاند.

وی عنوان کرد: جامعه امروز بیش از بیش تشنه معنویت است و در این راستا با کار فرهنگی مناسب می تواند معنویت و عرفان ناب اسلامی را در جامعه امروز نهادینه کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: تجربه کار فرهنگی و اجتماعی فعالیت و کنشگر ن فرهنگی و مذهبی می‌تواند گامی در مسیر ارتقاء، سلامت و حفظ هویت اصیل فرهنگی و مذهبی به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمد خواه ضمن اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی در سنندج عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی در بطن جامعه و به معنای واقعی کانون توجه مردم به مسائل اجتماعی و فرهنگی و یک رابطه متقابل بین مردم و کانون است و یکی از مسائل مورد اولویت سازمان تبلیغات توجه به کانون های فرهنگی است.

در ادامه حاضرین در جلسه پیرامون پیوند محکم مردم کردستان با اهل بیت (ع) و برگزاری مراسمات مذهبی در این ایام و شیوه‌های بهره‌گیری از الگوهای حسینی به بحث و گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار