رئیس سازمان هلال احمر تشریح کرد؛

جزئیات طرح «مرهم زائر» و تأمین ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات برای اربعین

کولیوند درباره نحوه تأمین دارو‌های مورد نیاز برای مراسم پیاده‌روی اربعین و طرح «مرهم زائر» توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۶۰۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 12August 2023

جزئیات طرح «مرهم زائر» و تأمین ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات برای اربعینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر درباره طرح مرهم زائر، اظهار داشت: در این طرح مردم می‌توانند دارو‌های قابل استفاده و مازاد بر مصرف خودشان را به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر اهدا کنند. البته بخش عمده دارو‌های مورد نیاز توسط جمعیت هلال احمر تامین می‌شود، اما تصمیم گرفتیم تا در قالب طرح «مرهم زائر» مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی را هم جذب کنیم.

کولیوند درباره نحوه نظارت بر این دارو‌ها و اطمینان از سلامت آنها، توضیح داد: داروسازان و تکنسین‌های دارویی هلال‌احمر نظارت کاملی بر این دارو‌ها خواهند داشت و آن‌ها را دسته بندی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه این دارو‌ها سرمایه ملی است که ممکن است از بین برود، بیان کرد: خانه‌های برخی افراد مملو از دارو‌هایی است که شاید خودشان دیگر مصرف نکنند پس چرا باید آن‌ها را دور انداخت؟ این کار هم نوعی کمک است.

وی در خصوص نحوه تحویل دارو‌های مازاد در منازل، توضیح داد: افراد می‌توانند دارو‌ها را به مراکز مشخص و شعبه‌های هلال احمر ارائه کنند. از طرفی در مراسم‌هایی مانند نماز جمعه‌ها نیز امکان تحویل دارو به همکاران ما وجود دارد. نوع دارویی که قرار است تحویل داده شود نیز مهم نیست و افراد می‌توانند هر نوع دارویی که داشته باشند را به ما تحویل دهند.

کولیوند درباره نحوه تامین دارو و تجهیزات برای ایام اربعین، بیان کرد: حدود ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات در موسم اربعین استفاده می‌شود که قسمتی از آن را از داخل کشور می‌بریم و آنچه که نتوان از داخل تهیه کرد را از منابع دیگر تامین کرده و به عراق می‌بریم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم زائران با کمبود دارو مواجه شوند، اظهار کرد: تمام دارو‌هایی که احتمال داشته باشد در کشور با کمبود آن‌ها مواجه باشیم از خارج از کشور تهیه شده و به کشور عراق ارسال می‌شود. به عنوان مثال سرم‌ها را به شکل کامل از خارج از کشور تهیه کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها