نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

مسجد مهمترین مرکز تقویت وحدت جامعه‌ اسلامی است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» از مسجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان و مهمترین مرکز تقویت وحدت جامعه‌ اسلامی نام برد و گفت: مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش‌آفرینی کرده و کانون و محلی برای انقلابیون بوده است.
کد خبر: ۶۰۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ - 08August 2023

مسجد، مهمترین مرکز تقویت وحدت جامعه‌ اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در کردستان در جلسه شورای هماهنگی محلات اسلامی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، از مسجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان و مهمترین مرکز تقویت وحدت جامعه‌ اسلامی نام برد و  اظهار داشت: مساجد همواره در طول تاریخ اسلام نقشی اصلی در انسجام همه جانبه ایفا کرده است، بنابراین باید درب این مکان مقدس از اول صبح برای مردم باز باشد.

وی با تأکید بر اینکه مساجد باید محلی جهت حل مشکلات، آموزش قرآن، مشورت و دیگر امور باشد، گفت: مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش‌آفرینی کرده و کانون و محلی برای انقلابیون بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تحقق مسجدمحوری را لازمه تحقق اهداف محله اسلامی دانست و تصریح کرد: تقویت برنامه‌های محله اسلامی با هدف دست‌یابی اهداف جامعه اسلامی باید به‌طور خاص در دستور کار باشد.

این مسئول به ضرورت حضور نخبگان فعال در محلات اسلامی تأکید کرد و افزود: وجود 2 هزار و 300 مسجد در محلات مختلف استان ظرفیت خوبی برای رسیدگی به مشکلات مردمی و نیاز‌های فرهنگی، ورزشی، درمانی و معیشتی افراد نیازمند جامعه است.

پورذهبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه مسجدمحوری شکل گرفته است، عنوان کرد: اجرای طرح محله اسلامی در رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مشکلات محلی نقش مهمی داشته و به ارتقاء همکاری و استفاده از خرد جمعی در محلات مختلف کمک می‌کند.

به گفته وی، آمار طلاق به این دلیل بالاست چون آمار مشاوره پایین است، بنابراین مساجد می‌توانند در این حوزه ورود کنند. در قالب مساجد مسائل و مشکلات مردم هر محله شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم که یک محله اسلامی است که عدالت‌محوری، وحدت و همدلی، ولایت‌مداری، اخلاق، برپا داشتن نماز و وظیفه‌شناسی در آن نمود داشته باشد.

پورذهبی ابراز داشت: امیدواریم که همه محله‌های ما اسلامی و شاخص‌ها و ارزش‌های اسلامی در آنها نمودی عینی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها