در سومین‌ کنگره سلامت اربعین مطرح شد؛

رئیس جمعیت هلال احمر: تدارک ۴۰۰ تُن دارو برای اربعین حسینی/ حضور ۴ هزار پزشک در اربعین حسینی

کولیوند با بیان اینکه بیش از چهار هزار پزشک و پرستار در اربعین حسینی خدمات سلامت ارایه خواهند کرد، گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن دارو برای اربعین تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۶۰۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ - 02August 2023

رئیس جمعیت هلال احمر: ندای اربعین در جهان طنین‌انداز شده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» دبیر اجرایی سومین کنگره سلامت در اربعین‌ که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با بیان اینکه این‌ کنگره با همت دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر به صورت منطقه‌ای در حال برگزارس است، اظهار داشت: در راستای برگزاری این کنگره ۵۰ جلسه اجرایی و ۳۰ جلسه علمی تشکیل شده است.

کولیوند با بیان اینکه حدود ۲ هزار پزشک و پرستار در این کنگره شرکت کردند، گفت: در این کنگره  ۵۰ سخنران خارجی به صورت مجازی و حضوری سخنرانی خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امروز ندای اربعین در جهان طنین انداز شده است، افزود: رییس صلیب سرخ جهانی با صدور پیامی بر اهمیت خدمات در اربعین حسنی تاکید کرده است.

وی با اشاره به اهداف این کنگره گفت: تقویت و هماهنگی بین بخشی و انسجام و هم افزایی بین همه گروه‌های در اربعین، تقویت دیپلماسی سلامت بین کشورهای اسلامی و کشورهایی که علاقمند به اربعین هستند،  شناسایی ظرفیت خدمات سلامت در اربعین و مواجهه با نقاط بحران در اربعین و بهداشت درمان در اربعین از اهداف دسن کنگره است.

دبیر اجرایی سومین‌ کنگره سلامت اربعین درباره محورهای این کنگره گفت: بررسی‌ بیماری‌های شایع در اربعین،  سوانح و حوادث در اربعین،  جنبه‌ای فقه‌ای و سلامت در اربعین و پدافند غیر عامل در اربعین از جمله محورهای این‌کنگره است.

کولیوند خاطرنشان کرد: این حرکت مقدس برای تقویت بنیه علمی و مستند‌سازی و ارائه توصیه‌های دانش محور برای ارتقاع خدمات سلامت در اربعین است.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار پزشک و پرستار در اربعین حسینی خدمات سلامت ارایه خواهند کرد، گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن دارو برای اربعین تدارک دیده شده است.

دبیر اجرایی کنگره با اینکه ۸۰ آمبولانس و هست اتوبوس اموبلانس به عراق اعزام خواهد شد، اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گ فته   مجوز پرواز هواپیماهای ایران در عراق اخد شده است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار