فرماندار سنندج:

تمرکز بر رفع مشکلات روستاها اولویت برنامه‌های ما است

«عسکری» تمرکز بر رفع مشکلات روستاها را اولویت برنامه‌های کاری سال‌ جاری در سنندج عنوان کرد.
کد خبر: ۶۰۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ - 27July 2023

هزینه‌کرد درست منابع یکی از اولویت‌های اصلی کمیته برنامه‌ریزی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حسن عسکری» فرماندار سنندج در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سنندج که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات اداره‌کل ورزش‌وجوانان برگزار شد، اظهار داشت: کمیته برنامه‌ریزی صرفا وظیفه توزیع اعتبارات را بر عهده ندارد بلکه برنامه‌ریزی مسیر توسعه شهرستان نیز یکی از مهم‌ترین رسالت این شورا است.

وی گفت: اولویت‌های شهرستان باید مشخص شود و در این راستا برنامه‌ریزی درست صورت گیرد تا بر اساس اولویت‌بندی و منابع محدودی که در اختیار است، اقدامات انجام شود.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه هزینه‌کرد درست منابع یکی از اولویت‌های اصلی کمیته برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: در طول سال تلاش بر این بوده که همواره نظارت و بازدیدهای میدانی در سطح استان وجود داشته باشد. از اسفند سال جاری تمامی دستگاه و ارگان‌های مربوطه به ویژه کارشناسان در اداره عمران در بحث نظارت میدانی بر پروژه‌ها فعال شده‌اند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون به شکل ویژه‌ای بر روستا‌ها تمرکز کرده‌ایم که اگر در این حوزه زیرساخت‌های مناسب انجام و امکانات حداقلی در اختیار قرار گیرد، شاهد حاشیه‌نشینی مردم نخواهیم بود.

عسکری مجموع اعتبارات سال گذشته شهرستان سنندج را 319 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: از این اعتبار 181 میلیارد تومان مختص به اعتبارات تملک بوده است. اعتبارات کلی مابین 270 پروژه تقسیم شده است.

این مسئول از اختصاص 37 میلیارد تومان به حوزه نفت و گاز خبر داد و عنوان کرد: این میزان اعتبار 58 پروژه را تحت پوشش قرار داده است.

فرماندار سنندج گفت: در سال جاری مجموع اعتباری که برای این شهرستان ابلاغ شده حدود 423 میلیارد تومان بوده که نسبت به سنوات گذشته 32 درصد رشد داشته است. همچنین میزان اعتبارات تملکی 194 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 6.7 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امسال 106 میلیارد تومان نیز اعتبار به حوزه نفت و گاز اختصاص داده‌ایم که حدود 179 درصد رشد داشته است.

عسگری ابراز داشت: بحث رسیدگی به مشکلات و معضلات مناطق محروم نیاز به بازنگری دارد و در این حوزه نیز سهم اعتبارات ناچیزی ابلاغ شده که نمی‌تواند اثر بخشی مطلوبی داشته باشد.

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان الزاماتی است که سازمان برنامه‌ریزی تعریف کرده است چرا که حدود 114 میلیارد تومان از اعتبارت اختصاص یافته معادل 35 درصد کل اعتبارات، کسر خواهد شد که بیشتر مربوط به اعتبارات بخش کلاترزان، سراب‌قامش، نران، دهستان حسین‌آباد جنوبی است.

فرماندار شهرستان سنندج تمرکز بر رفع مشکلات روستاها را اولویت برنامه‌های کاری سال‌ جاری عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد نتیجه خوبی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار