معاون فرمانداری قصرشیرین خبر داد:

برگزاری دعای پرفیض عرفه در مرز خسروی

دعای پرفیض عرفه مصادف با روز نیایش و دعا در مرز رسمی خسروی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵ - 26June 2023

برگزاری دعای پرفیض عرفه در مرز خسرویبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،«حجت خدرویسی» معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان قصرشیرین امروز در جلسه هماهنگی دعای پرفیض عرفه در محل فرمانداری قصرشیرین از برگزاری بیست و هشتمین دعای پرفیض عرفه در روز چهارشنبه هفتم تیر مصادف با روز نیایش و دعا در مرز رسمی خسروی نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا با حضور مومنان و دلسوختگان آقا اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد اظهار داشت: تمهیدات و امکانات لازم بری پذیرایی و میزبانی زائران عرفه که در این روز به قصرشیرین و مرز خسروی سفر می کنند، اندیشیده شده و در این رابطه دستگاه های اجرایی با بسیج امکانات در آماده باش هستند.

وی بیان کرد: در محل مسجد مهدیه و میدان شهید سلیمانی خودرو برای انتقال زائران به مرز خسروی پیش بینی شده و به طور یقین با توجه به حضور مردم در این آیین، شاهد تقویت گشت های پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و حضور پررنگ دستگاه های خدمات رسان و ماموران انتظامی در کنار سایر ادارات خواهیم بود تا شاهد برگزاری مطلوب دعا در نقطه صفر مرز خسروی باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان قصرشیرین ادامه داد: طبق روال سابق نیز در روز برگزاری آیین پرفیض دعای عرفه، مرز رسمی خسروی برای تردد زائران انفرادی و کاروانی زائران باز است.

خدرویسی از آماده باش نیروهای امدادی، هلال احمر، مراکز درمانی، استقرار تیم های امداد و نجات در مرز خسروی، استقرار یگان های امدادی خبر داد.

وی از دیگر تمهیدات اتخاذ شده در روز برگزاری دعای عرفه را مفروش کردن، تنظیف و تزیین محل برگزاری دعا، استقرار تیم‌های پزشکی در مرکز فوریت‌های پزشکی، آماده باش بیمارستان، تامین امنیت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، بیان کرد.

دعای عرفه یک فرصتی عالی و اثرگذار برای نشر ارزش های معنوی در بین نسل جوان است

حجت الاسلام «خلیل چراغی» رییس تبلیغات اسلامی شهرستان قصرشیرین نیز با تسلیت شهادت امام باقر (ع) گفت: امروز اقتدار جمهوری اسلامی در دیپلماسی قوی رییس جمهور کشورمان با کشورهای همسایه و اثرگذاری کشورمان در دنیا را شاهدیم و در عین حال خانه به دوش بودن منافقان و خواری و ذلت آن ها را می بینیم.

حجت الاسلام چراغی افزود: دعای عرفه یک فرصتی عالی و اثرگذار برای نشر ارزش های معنوی در بین نسل جوان است چون دشمن درصدد از بین بردن اعتقادات و باورهای جوانان ما است.

وی اظهار کرد: اربعین و دعای عرفه فرصتی مهم برای شناساندن و معرفی مرز رسمی خسروی و شهرستان قصرشیرین به سراسر ایران اسلامی است چون خسروی اصلی ترین، قدیمی ترین و مطلوب ترین و بهترین مسیر برای تردد زائران به کربلای معلا و عتبات عالیات است.

رییس تبلیغات اسلامی قصرشیرین گفت: دعا کلید نجات انسان و تقرب به خداوند و مقابله با هجمه های دشمن است و از این امسال نیز به سنت هر سال دعای عرفه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مرز خسروی با حضور زائران عرفه برگزار می شود.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و مرز خسروی این شهرستان نزدیکترین نقطه از کشورمان به کربلای معلا و بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) است که در سال های ابتدای دهه ۷۰ و با تدبیر سید آزادگان (مرحوم ابوترابی) برگزاری آیین دعای عرفه در نقطه صفر مرزی خسروی پایه گذاری شد.
 عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر و در خشمناک ترین اوقات خواهد بود.

روایت شده که حضرت امام زین العابدین (ع) در روز عرفه صدای سائلی را که از مردم کمک می خواست شنید، و به او فرمود: وای بر تو آیا از غیر خدا سوال می کنی در این روز و حال آن که امید می رود در این روز برای بچه های در شکم که فضل خدا شامل آنها شود و سعید گردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار