هیأت مصری برای آرام‌سازی اوضاع به فلسطین اشغالی می‌رود

برخی منابع آگاه از سفر هیأت مصری به تل‌آویو با هدف آرام‌سازی اوضاع پس از تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها در مسجدالأقصی خبر دادند.
کد خبر: ۵۸۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ - 08April 2023

هیأت مصری برای آٰرام‌سازی اوضاع به فلسطین اشغالی می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برخی منابع گزارش دادند که مصر تماس‌های گسترده‌ای با طرف آمریکایی برای دستیابی به توافقی جهت پایان دادن به تنش‌ها در تمامی شهر‌های فلسطین انجام داده است.

این منابع گفتند که یک هیأت مصری بزودی با هدف دیدار با مقامات صهیونیست و تلاش برای دستیابی به توافق نهایی جهت کاهش تنش‌ها در تمامی شهر‌های فلسطین، به تل‌آویو سفر می‌کند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، گروه‌های فلسطینی نیز مطالبات خود را به قاهره ابلاغ کرده‌اند که شامل پایان دادن به تجاوزات صهیونیست‌ها در مسجدالأقصی و توقف عملیات‌های نظامی در نوار غزه است.

این منابع همچنین گفتند که رژیم صهیونیستی به قاهره ابلاغ کرده که برقراری آتش‌بس مرتبط با عدم شلیک راکت از نوار غزه و توقف عملیات‌های استشهادی است.

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که جنبش جهاد اسلامی تأکید کرده هر گونه برقراری آتش‌بس مشروط به توقف تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و نمازگزاران فلسطینی است.

طی دو روز اخیر تنش‌ها در فلسطین اشغالی تشدید شده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی برخی نقاط جنوب لبنان و نوار غزه را هدف حمله خود قرار داد که گروه‌های مقاومت به آن پاسخ دادند و شبکه صهیونیستی «کان» روز جمعه در این خصوص گزارش داد که شب گذشته ۴۰ فروند موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های اشغالی شلیک شد. به گفته رسانه‌های صهیونیستی روز پنج‌شنبه نیز بالغ بر ۱۰۰ راکت از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود. این حملات پس از آن صورت گرفت که بامداد روز چهارشنبه نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی ده‌ها نمازگزار و معتکف را ضرب و شتم و بازداشت کردند. تجاوزی که با واکنش بین‌المللی و منطقه‌ای همراه شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها