مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان خبر داد؛

آغاز فراخوان جشنواره هنری فانوس در گلستان

«اعتراف» گفت: هشتمین جشنواره استانی فانوس در رشته‌های مختلف هنری برگزار و آثار برتر به جشنواره ملی در شهرکرد ارسال خواهند شد.
کد خبر: ۶۶۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ - 27April 2024

آغاز فراخوان جشنواره هنری فانوس در گلستان

«ابوالفضل اعتراف» مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در گرگان اظهار داشت: هشتمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی سراسر کشور از سوی سازمان هنری و امورسینمایی دفاع مقدس به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی بویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آنان در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره استانی فانوس در گلستان با اشاره به محورهای این جشنواره، افزود: نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم، بسیج و زنان در دفاع مقدس و شهیدان، جانبازان و آزادگان رزمندگان و ایثارگران، خانواده­‌های معظم شهدا، مدافعان حرم و وطن و راهیان نور از موضوعات این جشنواره است.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش های؛ هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایش‌نامه)، هنرهای تجسمی (عکس، نقاشی، طراحی پوستر)، فیلم و سریال (فیلم داستانی کوتاه، انیمیشن، مستند کوتاه، نماهنگ)، موسیقی و سرود (موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود)، آثار رادیویی (نمایش رادیویی، پادکست) و بخش ویژه دانش آموزی (عکس، نقاشی، تئاتر، سرود دانش آموزی، فیلم کوتاه 180 ثانیه‌ای) برگزار می‌شود.

اعتراف ابراز داشت: هنرمندان استان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان ارسال کنند.

این مسئول به زمانبندی این جشنواره اشاره کرد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 15 خرداد سال جاری است و آیین اختتامیه استانی مهرماه در گرگان برگزار می‌شود و آثار برتر به جشنواره ملی ارسال خواهند شد.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان متذکر شد: آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی فانوس در مرحله کشوری آبان سال جاری به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری و در شهرستان شهرکرد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار