محمدی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس تشریح کرد

پشت پرده حادثه خونبار و تروریستی در پاریس/ این اقدام به نفع آمریکا و ترکیه است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها و ترک‌ها اقدامات تروریستی در پاریس را به نحوی مدیریت می‌کنند تا اعزام نیروی نظامی به سوریه و عراق را برای مبارزه با تروریسم توجیه کنند.
کد خبر: ۵۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲ - 15November 2015

پشت پرده حادثه خونبار و تروریستی در پاریس/ این اقدام به نفع آمریکا و ترکیه است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، حادثه خونبار و تروریستی شب گذشته در مناطق مختلف پاریس که به کشته شدن بیش از 150 شهروند فرانسوی انجامید، پرسشهایی درباره انگیزهها و پیامدهای این اقدامات تروریستی را در اذهان مطرح کرد مبنی بر اینکه چرا این اقدام تروریستی در فرانسه رخ داده است؟

در همین رابطه هادی محمدی کارشناس مسائل بینالملل در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس با اشاره به اینکه این قدام تروریستی که در پاریس رخ داد، تقریبا شبیه اقداماتی است که در لندن، اسپانیا و... اتفاق افتاده است، اظهار داشت: پشت این اقدامات تروریستی برنامه پیچیدهای وجود دارد؛ ممکن است بخشی از این اقدامات در راستای سیاست دولتهای استعماری باشد که میخواهند فاز جدیدی از سیاستهای خود را در منطقه شروع کنند.

محمدی در ادامه افزود: این اقدامات از سوی تروریستها میتواند واکنشی به کشورهای حامی آنها باشد که در شرایط فعلی از این گروهکها پشتیبانی جدی نمیکنند؛ چرا که گروههای تروریستی زیر فشار حملات هوایی و زمینی روسها و سوریها قرار گرفتهاند و لذا این اقدام میتواند در راستای افزایش حمایت کشورهای اروپایی از این گروهکهای تروریستی باشد.

کارشناس مسائل بینالملل تصریح کرد: بخشی از گمانهزنیها در خصوص این رخدادها این است که آمریکاییها و ترکها به نحوی این اقدامات را مدیریت میکنند تا اعزام نیروی نظامی به سوریه و عراق را برای مبارزه با تروریسم توجیه کنند. ترکیه پرچمدار این سیاست است و لذا 11 هزار نیروی خود را برای همین اقدام آماده کرده است.

محمدی با اشاره به اینکه ترکیه همچنین به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه است، افزود: آمریکاییها برای پیشبرد راهبرد خود در قبال راهبرد روسیه نیازمند حضور نیروی زمینی در سوریه هستند؛ همانگونه که «کارتر اشتون» به صراحت در انتقاد از کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که چرا این کشورها در بخش اعزام نیروی زمینی در مقابل نفوذ ایران و روسیه در سوریه و عراق اقداماتی را انجام نمیدهند.

وی بهرهبرداران و برندگان این اقدامات تروریستی در فرانسه را گروههای ترویستی، آمریکا و ترکیه دانست و گفت: گروههای تروریستی میتوانند بهعنوان انتقامی از کشورهایی که درست از این گروهها حمایت نمیکنند، باشد.

کارشناس مسائل بینالمل افزود: ترکیه و آمریکا برای اینکه بتوانند راهبرد اضطراری خودشان را برای ورود به یک جنگ زمینی در سوریه  پیاده کنند، میتوانند از این اقدامات تروریستی نهایت سوء استفاده را ببرند.

محمدی در پاسخ به این سوال که چرا این اقدام تروریستی در فرانسه رخ داد، گفت: فرانسویها رفتار بسیار متزلزلی در سیاستهای خود در قبال سوریه دارند؛ گاهی اوقات در مواضع علنی برخوردهای افراطی دارند و گاهی اوقات هم در رفتارهای غیر علنی تلاش میکنند با دولت سوریه ارتباطات خاصی برقرار کنند؛ به همین دلیل این اقدام تروریستی نوعی تلنگر به فرانسویها محسوب میشود.

کارشناس مسائل بینالملل با بیان اینکه این اقدامات تروریستی در کشورهای اروپایی زمینه بسیار فعال اسلامهراسی را در این کشورها شعلهور میکند، افزود: این اقدامات زمینههای رفتار طائفهگرایی و ضد اسلامی با شهروندانی که در این کشورها زندگی میکنند را گستردهتر خواهد کرد و فضای بسیار شدید رسانهای و اجتماعی که ضد مسلمانان وجود دارد را نیز افزایش میدهد.

محمدی در خصوص تاثیر این اقدام تروریستی در نشست وین گفت: غربیها با این بهانه که کشورهای غربی در حال حاضر قربانی این گروههای تروریستی هستند، سعی خواهند کرد در نشست وین بر اتهامات بسیار زیادی که علیه آنها وجود دارد، سرپوش بگذارند.

کارشناس مسائل بینالملل در پایان تاکید کرد: بازتاب این اقدام تروریستی در کشورهای غربی هم این است که آنها مصممتر از گذشته برای ایجاد فضای درگیری و جنگ تحریک میشوند و تلاش خواهند کرد که سیاست سرکوب گروههای تروریستی توسط ایران و روسیه را به شکلی دچار اختلال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار