در شب خونین پاریس رخ داد؛

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/ داعش، ایتالیا، انگلیس و آمریکا را تهدید کرد/ 158 کشته و 200 زخمی

حملات و انفجارهای متعدد در پاریس که با گروگان گیری حدود 100 نفر همراه بود، دست کم 158کشته و 200 مجروح بر جا گذاشت.
کد خبر: ۵۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ - 14November 2015

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس/ داعش، ایتالیا، انگلیس و آمریکا را تهدید کرد/ 158 کشته و 200 زخمی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، حملات تروریستی و گروگان گیری پاریس در حالی به 140 نفر رسیده که شمار کشتهها هر لحظه در حال افزایش است و بیش از 200 مجروح که حال بیشتر آنها وخیم گزارش شده در مراکز درمانی به سر می برند.

در این حملات یک حمله مسلحانه نزدیک رستورانی در پاریس انجام شده و خبرگزاری رویترز نیز از وقوع دست کم دو انفجار در نزدیکی استادیوم فوتبال خبر داده است.

پلیس فرانسه نیز اعلام کرد: در رستورانی در نزدیکی استادیوم فوتبال واقع در شمال پاریس یک انفجار به وقوع پیوست. هنوز آماری از تلفات انفجار ارائه نشده است.

پلیس به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد انفجارهای اطراف استادیومی که بازی دوستانه فوتبال میان تیم فرانسه و آلمان در حال برگزار شدن بود، سه کشته بر جا گذاشت. همچنین 35 نفر در سالن نمایش باتلاکلان کشته شدند و همچنان عملیات گروگان گیری ادامه دارد.

یک شاهد عینی در سالن باتاکلان که عملیات گروگان گیری در آن ادامه دارد گفته است، یکی  از افراد مهاجم در حین حمله فریاد زده است «به خاطر سوریه.»
 

** مدارس و دانشگاههای پاریس تعطیل اعلام شد

رسانههای فرانسه اعلام کردند تمام مدارس و دانشگاه های پاریس روز شنبه به خاطر حملات تعطیل است، یکی از انفجارها در نزدیکی استادیوم پاریس با کمربند انفجاری توسط یک فرد انتحاری انجام گرفت. دو نفر از مهاجمان همچنان آزاد هستند.


** اولاند جان سالم به در برد

در جریان این حملات فرانسوا اولاند رییس جمهوری و وزیر کشور فرانسه که به هنگام حملات در استادیوم فوتبال حضور داشتند، جان سالم به در بردند. این دو سپس برای پیگیری اخبار مربوط به حملات به ساختمان وزارت کشور رفته و یک کارگروه برای بحران تشکیل دادند.
 

** در فرانسه حالت فوق العاده اعلام شد

اولاند دستور داد در فرانسه حالت فوق العاده اعلام و در برخی مناطق از جمله مرزها بسته شود.

از سوی دیگر دولت فرانسه نشست فوق العاده برگزار کرد. شهرداری پاریس نیز از شهروندان خواست که بعد از حملات پاریس از منازل خود خارج نشوند. فرانسوا اولاند خواستار استقرار نیروهای نظامی بیشتر به منظور ممانعت از وقوع حملات جدید شد.


** داعش مسئولیت حادثه تروریستی را بر عهده گرفت/ داعش ایتالیا، انگلیس و آمریکا را تهدید کرد

ساعتی پس از وقوع این حملات گروه تروریستی تکفیری داعش در مجله اینترنتی خود «دابق» به زبان فرانسوی ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حملات تروریستی پاریس تهدید کرد که پس از فرانسه اکنون نوبت ایتالیا، انگلیس و آمریکا است.

** فرانسه با بی سابقه ترین حادثه تروریستی مواجه است

اولاند رئیس جمهور فرانسه با اشاره به کشته شدن ده ها نفر در این حملات و گروگان گرفته شدن حدود صد نفر، گفت:  ما همه تلاشمان را می کنیم که گروگان ها را آزاد کنیم و با مهاجمین برخورد شود.

وی با اعلام اینکه وزارت کشور خواهد گفت شرایط فوق العاده در کشور اعلام کند، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که حمله جدید روی ندهد و در همین راستا نیروهای ویژه عملیات جدیدی را آغاز کرده اند.

اولاند در راستای ممانعت از وقوع حملات بیشتر گفت: عبور و مرور کاهش پیدا خواهد کرد. مرزها بسته خواهد شد تا مهاجمین فرار نکنند. وی در عین حال گفت: ما می دانیم که مهاجمین از کجا آمده اند.

رییس جمهور فرانسه ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، گفت: نباید بگذاریم آنها ما را بترسانند، این ترس و هراس وجود دارد اما ما ملتی هستیم که می توانیم از خودمان دفاع کنیم، ما بر تروریستها پیروز خواهیم شد. ما هر نوع همکاری را با نیروهای امنیتی انجام خواهیم داد تا از ملتمان دفاع کنیم.

** واکنشها

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد حملات پاریس را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری همه کسانی شده است که گروگان گرفته شده اند. او ابراز اطمینان کرده که مقامات فرانسوی همه تلاش خود را برای اجرای عدالت انجام خواهند داد.

باراک اوباما، رییسجمهور آمریکا لحظاتی پیش با وحشیانه خواندن این حملات گفت: این حمله نه تنها علیه فرانسه، بلکه علیه همه است. این حمله نه تنها به پاریس نه تنها به فرانسه، بلکه به تمام ارزش های بشری است. ما آماده کمک به فرانسه هستیم و علیه تروریسم با آنها همراهیم. کسانی که فکر می کنند اینگونه می توانند جلوی مقابله با تروریسم را بگیرند اشتباه می کنند. ما با مقامات فرانسه برای اقدامات بعدی در تماس هستیم.

اوباما تاکید کرد: هر چه در توان داشته باشیم برای کمک به فرانسه انجام می دهیم تا تروریست ها به سزای عملشان برسند.

فرانک والتر اشتاینمای، وزیر امور خارجه آلمان نیز که در پاریس حضور داشت پس از این حادثه پاریس را به مقصد وین ترک کرده است.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز در اولین واکنش خود به این حادثه گفته است که از شنیدن این خبر شوکه شده است. وی در توییت خود نوشته است: حوادث امشب در فرانسه مرا شوکه کرده است؛ همدردی و دعای ما همراه مردم فرانسه است و ما هر کاری که از دستمان بر بیاید برای کمک به فرانسه انجام خواهیم داد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در یک بیانیه در مورد حوادث پاریس در ساعتهای اولیه روز شنبه آورده است: از دیدن خبر و تصاویری که از پاریس می رسد عمیقا شوکه شده ام. افکار من در پاریس و همراه قربانیان این حادثه و خانواده های آنهاست.

او در ادامه اظهار کرد: آنچه در پاریس در حال وقوع است یک حمله تروریستی است.دولت آلمان در این مورد با دولت فرانسه در تماس است و من پیام همدردی مردم آلمان را به فرانسه ابلاغ می کنم.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار