مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت جزو ایام‌الله هستند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت که هر یک از آن‌ها نسبت به دیگری مهم‌تر و از ارزش بالایی برخوردار است و جزو ایام‌الله محسوب می‌شوند، یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای پاسداشت ایثار، ازخودگذشتگی و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۷۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ - 15February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نهمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی که در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، با اشاره به ضرورت گرامیداشت حماسه‌ دفاع مقدس، اظهار داشت: گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت یکی از فرصت‌های بسیار خوبی برای پاسداشت ایثار، ازخودگذشتگی و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است.

وی افزود: هر یک از مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت نسبت به دیگری مهم‌تر و از ارزش بالایی برخوردار است؛ بر همین اساس هر یک از آن‌ها یوم‌الله هستند.

این مسئول در ادامه به اهمیت ثبت عملکردهای حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سامانه سادم اشاره کرد و گفت: تلاش‌های خوبی در حوزه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در استان انجام شده که بر اساس ارزیابی صورت گرفته این اقدامات در سطح ملی، ممتاز و برجسته هستند. اگرچه فعالیت‌های ثبت شده نیمی از اقدامات انجام شده است ولی اگر ثبت برنامه‌ها به صورت صددرصدی انجام شود بسیار ارزشمند خواهد بود.

مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت جزو ایام‌الله هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در استقبال، وداع، تشییع و تدفین شهدای گمنام در ایام فاطمیه در استان خراسان رضوی، تصریح کرد: پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام در هزار و ۲۰۰ نقطه از استان با حضور گسترده و پرشور مردم مورد استقبال و تکریم قرار گرفتند. حضور پیکر مطهر شهدا در جای‌جای استان خراسان رضوی، فتنه‌انگیزی نظام سلطه را که کشور طی چند ماه درگیر آن شده و همچون غباری ایران را فراگرفته بود از ساحت جامعه زدود.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تکمیل و احداث یادمان‌های شهدای گمنام استان را ضروری دانست و بیان داشت: در ۳۳ نقطه از استان، یادمان‌های شهدای گمنام در دست احداث است که باید حداکثر تا سوم خرداد این یادمان‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۹ نقطه‌ای که شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند و برای احداث یادمان هنوز اقدامی صورت نگرفته باید عملیات اجرایی در سه مرحله پیگیری شود که شامل ارائه و تصویب طرح یادمان شهدای گمنام، تا بیستم اسفند، اجرای مرحله سفت‌کاری و سازه تا پایان خرداد ۱۴۰۲ و تکمیل و بهره‌برداری از یادمان‌ها تا هفته دولت همان سال انجام شود.

مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت جزو ایام‌الله هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: در نقاطی که یادمان شهدای گمنام احداث شده انتظار است با محوریت هیئت امنای شهدای گمنام برنامه‌های اثرگذاری در راستای رونق بخشیدن به یادمان‌ها، تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی و انسجام‌بخشی به حرکت رهروان شهدا برگزار شود. در نقاطی که احداث یادمان نیمه تمام است و یا اقدامی هنوز صورت نگرفته احداث یادمان‌های شهدای گمنام باید به عنوان یک اولویت، مستمر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جایزه ادبی یوسف گفت: دبیرخانه استانی جایزه ادبی یوسف سال گذشته ۸۰۰ اثر در قالب داستان کوتاه که توسط نویسندگان استان خراسان رضوی تولید شده بود را دریافت کرد که از بین آن‌ها آثار برگزیده جهت رقابت در سطح ملی توسط هیئت داوران انتخاب شد. فراخوان دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف در سال جاری منتشر شده و براساس تعاملات بین‌بخشی اقدامات تبلیغی و اطلاع‌رسانی جهت دعوت از نویسندگان برای حضور در این جشنواره صورت گرفته است.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: دبیرخانه دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف باید شکل بگیرد تا اطلاع‌رسانی تقویت و در جمع‌آوری آثار تسریع شود. هر یک از اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز برای اطلاع‌رسانی این دوره تلاش کنند تا شاهد رونق‌بخشی به این جشنواره ادبی باشیم.

مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت جزو ایام‌الله هستند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار