۴۴ سال افتخار/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

امام خمینی (ره) اسلام را برای مردم به ارمغان آورد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در زمان حکومت پهلوی بسیاری از انقلابیون محکوم به اعدام می‌شدند، آمریکایی‌ها ثروت و منافع این ملت را بلعیده و علاوه بر این طلبکار هم بودند. شرایط آن دوران به‌گونه‌ای بود که باید از طریق انقلاب به اسلام بر می‌گشتیم.
کد خبر: ۵۷۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ - 11February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم بزرگداشت چهلمین روز خاکسپاری شهید گمنام در بوستان مهرگان شهرستان ششتمد، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولین محلی و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز عملیات غرورآفرین والفجر هشت اظهار داشت: این عملیات یکی از اعجازهای دوران دفاع مقدس بود و بر اساس یک اقدام مافوق تصور بشر که عبور از رودخانه اروند بود شکل گرفت. رودخانه‌ای که دارای جزر و مدهای بالا و شدت جریان بالا بود!

وی گفت: رزمندگان اسلام پس از عبور از اروند، خط دشمن را شکستند و در ادامه شهر فاو به تصرف رزمندگان کفرستیز درآمد. به دنبال این حرکت، منطقی فراهم شد تا صدام و حامیان بین المللی ارتش بعث عراق به این نکته اعتراف کنند که باید خواسته‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: امروز نیز دشمنان پس از چند ماه حمایت، از برخی افراد هنجارشکن در داخل؛ این طور ادعا می‌کنند که نه تنها به دنبال فروپاشی جمهوری اسلامی ایران نیستند بلکه خواهان گفت‌وگو و مذاکره هستند. هرگاه که شمشیر امت حزب‌الله بر رگ گردن دشمنان می‌نشیند، آنها صلح‌طلب می‌شوند!

این مسئول با تاکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی حسینی است، به بازخوانی علل ظهور و بروز انقلاب در ابتدای دهه ۴۰ شمسی و تداوم و پیروزی آن در سال ۱۳۵۷ پرداخت و گفت: جوانان امروز ایران اسلامی در آن زمان حضور نداشتند تا رخدادهای آن دوره را نظاره‌گر باشند و کسانی هم که آن دوران را درک کرده‌اند بعضاً شرایط سخت دوران پهلوی و عواملی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شده را فراموش کرده‌اند؛ بر همین اساس دهه فجر فرصت مناسبی است تا برخی از رویدادهای آن زمان مرور شود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: در این ایام باید به یاد بیاوریم که چکمه آمریکا بر روی گرده ملت ایران قرار داشت و شاه؛ ژاندارم، مزدور و گاو شیرده ایالات متحده بود. رژیمی که بر ایران حاکم بود یک رژیم فرمایشی بود و در پشت پرده؛ آمریکا، انگلیس و شوروی حکومت پهلوی را بر روی کار آورده بودند. در آن دوره ایران استقلال نداشت و مسلمانی برقرار نبود به طوری که شخصیت‌های مبارزی مثل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هرگاه فریادی می‌زدند یا منبر سیاسی می‌رفتند؛ به دنبال آن تبعید می‌شدند.

وی تصریح کرد: بسیاری از انقلابیون به خاطر فعالیت‌های سیاسی محکوم به اعدام می‌شدند. آمریکایی‌ها ثروت و منافع این ملت را بلعیده و علاوه بر این طلبکار هم بودند. شرایط آن دوران به‌گونه‌ای بود که باید از طریق انقلاب به اسلام بر می‌گشتیم و از راه کج شده فاصله می‌گرفتیم.

این مسئول گفت: خداوند به ما امر کرده است که برخی از رویدادها را یادآوری کنیم تا دچار فراموشی نشویم. روزی در برخی از نقاط کشور داشتن خدماتی مثل برق، آب و گاز یک آرزو محسوب می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین خون‌های پاک شهدا؛ مردم در مقابل هجمه‌های مختلف دشمن ایستادگی کرده و می‌کنند، تأکید کرد: دشمن نه ۴۴ سال بلکه ۴۴ روز هم طاقت و تحمل انقلاب اسلامی را نداشته است به طوری که سه الی چهار روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی شروع به تاخت و تاز کرد که تا همین امروز ادامه دارد.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به رونمایی از عقاب ۴۴ به‌عنوان نخستین پایگاه هوایی زیرزمینی در روزهای اخیر توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: اقداماتی از این دست معنای بسیاری دارد؛ به عبارت دیگر پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب حقیقتاً محیرالعقول است به طوری که برای بسیاری از عقلای دنیا سئوال است که چطور ملتی زیر ضربات سنگین دشمنان، هم از خود دفاع می‌کند و هم دست مستضعفان را می‌گیرد؟ ما باید شکرگزار باشیم و به عنوان ادای دین به ساحت امام خمینی(ره) و شهدا و همچنین به عنوان ادای وظیفه به ساحت رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید عهد و پیمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در احادیث و روایات آمده است که خداوند مرتکبین به گناه را تنبیه می‌کند و برخی از مرتکبان به گناه در این بین زودتر تنبیه می‌شوند، خاطرنشان کرد: از جمله گناهانی که مرتکبان آن زود مورد عقوبت قرار می‌گیرند؛ گناه کفران نعمت است که اولین تنبیه زوال نعمت هست. انقلاب اسلامی ایران؛ سرتاسر دارای نعمت و نظام جمهوری اسلامی ایران یک فرصت بی‌نظیر تاریخی و عظیمی است که در اختیار ملت ایران و امت اسلام قرار دارد؛ به طوری که برکات آن در سراسر دنیا گسترش یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه البته در نظام جمهوری اسلامی ایران ارزش افراد در ترازوی تحمل سختی‌ها سنجیده می‌شود، گفت: بدون شک امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا، ایثارگران، بسیجیان و خانواده‌های آن‌ها در خط مقدم قرار دارند چراکه آن‌ها همه هستی خود را ایثار کرده و در میدان قرار دادند. آن‌ها در روز حادثه پنهان نشده و در هنگام ضرورت فریاد تکبیرشان بلند بوده است. اگر این فداکاران و ایثارگران نبودند در طول ۴۴ سال اخیر بارها و بارها در آتش دشمنان گرفتار شده بودیم و آن‌ها نظام مقدس اسلامی را ساقط کرده بودند.

این مسئول با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم این نهاد انقلابی یادآور شد: وقتی که سپهبد قاسم سلیمانی به شهادت می‌رسد رئیس جمهور ملعون، نابخرد و قمارباز آمریکا ضمن پذیرش مسئولیت شهادت ایشان اعلام می‌کند که شر یک ابر تروریست را از سر بشریت کم کرده است! وقتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تأکید دارند که در جنگ شناختی مراقب باشیم که جای جلاد و شهید تغییر نکند، برای چنین اوقاتی است. چراکه در ادامه مشاهده می‌کنیم که در شهری از شهرهای ایران در راستای اجابت اراجیف دشمنان در فضای مجازی، تصویر سپهبد سلیمانی به آتش کشیده می‌شود!

یوسفعلی‌زاده به اهمیت شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: شهید گمنامی که شهر ششتمد میزبان آن است شخصاً به برنامه‌ها و بزرگداشت‌هایی از این دست نیاز ندارد چراکه او در اوج اخلاص و توکل؛ جان خود را به دست گرفته و در میدان‌های عزت و شرف فدا کرده است اما امثال ما از فرق سر تا نوک پا مدیون این عزیزان هستیم؛ بر همین اساس؛ خواسته ما از شهرها و مناطقی که در آن شهید گمنام تدفین می‌شود این است که حرمت این امامزادگان را حفظ کنند. از نظر ما همه اهالی ششتمد، اعم از مسئولین و مردم، متولیان شهید گمنام این شهر هستند. انقلاب اسلامی ایران با همین حرمت‌داری‌ها به پیش می‌رود.

وی با اشاره به کاستی‌های موجود در جامعه گفت: هرکس بگوید همه نیازهای آحاد جامعه برآورده شده است و کاستی در این زمینه نیست؛ چنین فردی کذاب است چراکه هم انقلاب و هم کشور هنوز به اهداف خود به‌صورت کامل دست پیدا نکرده است. اما باید در نظر داشت که داشته‌های امروز امت حزب‌الله با تلاش و مجاهدت‌های فراوانی بدست آمده و شهدای زیادی تقدیم شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: کسانی که در کرسی خدمت قرار دارند باید شبانه‌روز فعالیت داشته باشند و از فرصت‌های به دست آمده نهایت استفاده را کنند چراکه این ملت فداکار لایق هر خدمت نشده‌ای هستند. حساب افراد خائن از پیکره عظیمی خدمتگزارانی که مشغول کار و فعالیت هستند؛ جداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها