سخنگوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) مطرح کرد؛

روایت شرکت کره‌ای از معجزه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در پارس‌ جنوبی

«حسینی‌نیک» با اشاره به ابتکار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در توسعه میدان گازی پارس جنوبی، گفت: یکی از شرکت‌های کره‌ای فعال در این میدان، از اقدام قرارگاه با عنوان «معجزه» یاد کرد.
کد خبر: ۶۶۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ - 18May 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «سید حسن حسینی‌نیک» سخنگو و معاون فنی و مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) صبح امروز (شنبه) در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید که در مجتمع ولی عصر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، درباره فعالیت‌های این قرارگاه در زمینه توسعه میدان گازی پارس جنوبی اظهار داشت: توسعه این میدان از سال ۱۳۷۷ آغاز شد و این در حالی بود که در جهت توسعه آن، کشور‌های اروپایی و آسیای شرقی حضور پررنگی در این منطقه داشتند و نمی‌خواستند که ایران در این صنعت مهم پیشرفت کند.

روایت شرکت کره‌ای از معجزه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در پارس‌ جنوبی

حسینی‌نیک افزود: قرارگاه سازندگی‌خاتم‌الانبیا (ص) که بدعهدی شرکت‌های خارجی فعال در پارس جنوبی را پیش‌بینی می‌کرد، در پی درخواست وزارت نفت در عرصه توسعه پارس‌ جنوبی حضور یافت؛ این در شرایطی بود که شرکت‌های خارجی حاضر در میدان پارس جنوبی وقتی قرار بود پروژه‌ها را با استفاده از تجهیزات مختص خود انجام دهند، اطراف آن را محصور می‌کردند تا مهندسان ایرانی نتوانند شاهد چگونگی فعالیت‌های آن‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرکت‌های کره‌ای فعال در پارس‌ جنوبی زمانی‌ که پروژه خود را به اتمام رساند در تبلیغات خود از معجزه پارس جنوبی نام برد، گفت: ابتکار قرارگاه این بود که مهندسی ساخت را با کمک مهندسان ایرانی آغاز کرد.

سخنگوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: ربع قرن از استخراج ذخایر گاز پارس‌ جنوبی‌ می‌گذرد و چون مخازن گازی منطقه میان ایران و قطر مشترک است، این مخازن فشار اولیه استخراج را ندارد؛ لذا طی قراردادی با وزارت نفت طرح فشار افزایی سکو‌های استخراج گاز را دنبال می‌کنیم. 

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار