معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

تشکیل فرماندهی تکاوران، هوادریا، جنگال و موشکی در «نداجا»/ حقایق دوران دفاع مقدس باید به درستی تبیین شود

دریادار «سیاری» تشکیل فرماندهی تکاوران، هوادریا، جنگال و موشکی در نیروی دریایی ارتش را از تحولات صورت گرفته در این نیرو با هدف ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور دانست.
کد خبر: ۵۶۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ - 11January 2023

حقایق دوران دفاع مقدس باید به درستی در جامعه تبیین شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست هیأت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی که با حضور فرماندهان و کارکنان دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، پیشکسوتان و فرماندهان کارآزموده هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی را شناسنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار داشت: امنیت امروز جمهوری اسلامی و ملّت بزرگ ایران، بی‌شک مرهون رشادت‌های پیشکسوتان و فرماندهان نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس است که با جانفشانی‌های مثال‌زدنی خود، از کیان کشور دفاع کردند و امروز نیز حقایق دفاع مقدس را به جامعه منتقل می‌کنند.

امیر سیاری با تأکید بر اینکه نگه‌داشتن حرمت پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس، جزو ضروریات است، اضافه کرد: حقایق دوران دفاع مقدس باید به درستی در جامعه تبیین شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه با تأکید بر نقش کلیدی نیروی دریایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی گفت: یگان‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با آغاز جنگ و گسترش تهدیدات سطحی و هوایی دشمن با استقرار در مناطق حیاتی و حساس کشور، موجب شکست توطئه‌های دشمنان شدند.

وی با بیان اینکه امروز نیز نیروی دریایی ارتش، پیشرفت چشمگیری داشته است، افزود: در گذشته حوزه مأموریت نیروی دریایی فقط در خلیج فارس بود، ولی امروز منطقه مأموریت نیروی دریایی گسترش بیشتری پیدا کرده و توانستیم تا آن سوی مرزها، حرکت کنیم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان دهیم.

دریادار سیاری با اشاره به ایجاد تحول در نیروی دریایی ارتش در سالیان اخیر خاطرنشان کرد: تمرکز بر تخصص‌های دریایی از جمله ایجاد فرماندهی تکاوران، فرماندهی هوادریا، فرماندهی جنگال و فرماندهی موشکی در نیروی دریایی مثال‌هایی از طرح تغییر و تحول در راستای ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور است؛ هم‌چنین در اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی حاشیه اقیانوس هند عضویت پیدا کردیم و اقتدار نیروی دریایی ارتش را هم به همگان در این اجلاس نشان دادیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار