مدیر حوزه علمیه خراسان:

حوزه‌های علمیه بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند

حجت‌الاسلام «خیاط» گفت: حوزه بستر و ظرفیت عظیمی برای انجام فعالیت‌های مرتبط با ترویج، اشاعه و تبیین مبانی انقلاب اسلامی دارد که با استفاده از آن می‌توان با تکیه بر رشادت‌های دوران دفاع مقدس، گام‌های موثری برداشت.
کد خبر: ۵۶۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ - 02January 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «علی خیاط» مدیر حوزه علمیه خراسان در دیدار با حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان انجام شد، با بیان اینکه پرداختن به فرهنگ جهاد و مقاومت با توجه به نیاز امروز جامعه از جمله ضرورت‌هاست، اظهارداشت: این امر به ویژه در وقایع اخیر نشان داد که می‌تواند در فضای جامعه بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه یهود بدترین دشمن اسلام است و دشمنان با جدیت به دنبال ضربه به تفکر شیعی و توفیقات آن هستند و به مانع‌تراشی و مقابله با انقلاب اسلامی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان بستر و ظرفیت بزرگی در راه فعالیت‌های مرتبط با ترویج، اشاعه و تبیین مبانی انقلاب اسلامی داشته که با استفاده از همین ظرفیت می‌توان با تکیه بر رشادت‌های دوران دفاع مقدس، گام‌های خوبی را برداشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مشهدالرضا (ع) محل رجوع افراد مختلف در حوزه‌های فرهنگی است، به تبیین نقش و جایگاه مهم حوزه علمیه خراسان در این استان و رسالت بزرگ آن در فضای این روزهای جامعه پرداخت.

در ادامه این دیدار حجج اسلام «محمد کاظمی» و «علی عیسی‌نژاد» در خصوص فعالیت‌های حوزه علمیه خراسان نسبت به امور مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، برگزاری کرسی‌های درس خارج با اهتمام به مسائل روز، متون درسی و کارگاه‌ها و کارویژه‌های فعال در عرصه انقلاب و نظام گزارشی را ارائه دادند.

حجت الاسلام عیسی‌نژاد معاون فرهنگی تبلیغی حوزه عمیه خراسان در ادامه با اشاره به اهمیت معرفی شهدای طلبه و روحانی حوزه علمیه خراسان از آماده‌سازی و رونمایی از سامانه‌ای برای تحقق این مهم در آینده نزدیک خبر داد.

در حاشیه این دیدار تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دوران دفاع مقدس با حوزه علمیه خراسان امضاء شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار