در کنگره ملی معبر عشق؛

تئاتر ساحلی-دریایی شهدای غواص اجرا شد

تئاتر ساحلی-دریایی ویژه کنگره ملی معبر عشق با حضور بسیجیان غواص و هنرمندان جزیره کیش در اسکله تفریحی این جزیره اجرا شد.
کد خبر: ۵۶۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ - 25December 2022

اجرای تئاتر ساحلی-دریایی شهدای غواصبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، تئاتر ساحلی-دریایی شهدای غواص روایتی از رویای یکی از فرزندان شهدای غواص بود که با حضور بسیجیان غواص و هنرمندان جزیره کیش اجرا شد.

در این نمایش عباس نجاری به عنوان کارگردان سعی کرده بود رویای بازی یکی از فرزندان شهید با پدر شهیدش را به صحنه بکشد به گونه‌ای که این رزمنده حین بازی با کودک با لباس غواصی وارد دریا شده همراه همرزمان خود در نبرد غواصان جنگ تحمیلی شرکت کرده و به همراه همرزمان خود با دستانی بسته به شهادت می‌رسد.

نخستین کنگره شهدای غواص جزیره کیش با حمایت مالی از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاران جزیره کیش، حمایت‌های معنوی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود و هر یک از جوامع جزیره از جمله سرمایه گذاران، هتل داران، حمل و نقل، پذیرایی، رسانه‌ها و فعالان فرهنگی و هنری در برگزاری و حمایت از این کنگره ملی سهیم شده اند.

در ذیل این کنگره جشنواره‌های مختلفی فرهنگی، ادبی و هنری شامل رسانه، عکس خلاق، فیلم، شعر، داستان، پادکست و دانش آموزی برگزار شده که ۶۵ اثر از ۱۱۲ اثر ارسال شده به جشنواره پوستر، ۱۴۳ اثر از ۱۵۰ اثر ارسال شده به جشنواره عکس، تمام ۶۵ اثر ارسالی به بخش فیلم، ۱۴۸ اثر از ۱۸۰ اثر رسیده به بخش جشنواره، ۱۰۵ قطعه از ۱۹۸ اثر ارسالی به بخش شعر و تمام ۲۸ پادکست ارسالی در این مرحله مورد قضاوت داوران قرار گرفتند.

همچنین در مسابقات دانش آموزی که ویژه مدارس جزیره کیش بود نیز داوران ۹۷۵ اثر نقاشی، ۲۹ اثر نقاشی دیواری و ۲۹۶ اثر دلنوشته را مورد ارزیابی قرار دادند. دومین روز از آیین اختتامیه این کنگره ملی صبح روز یکشنبه با حضور سرداران جنگ تحمیلی، خانواده‌های شهدا و رزمندگان غواص دفاع مقدس و مسوولان کشوری، لشکری در مرکز بین المللی همایش‌های جزیره کیش برگزار می‌شود و در آن علاوه بر برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات سراسری، رتبه‌های اول مسابقات ورزشی ملی غواصی آزاد و اسکوبای ایران نیز تجلیل شدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها