نائب رئیس کنگره ملی شهدای غواص خبر داد؛

تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش

نظرپور گفت: دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای غواص به منظور تداوم برگزاری آن در سال‌های آتی در جزیره کیش تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۵۶۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ - 23December 2022

دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محسن نظرپور» نائب رییس کنگره ملی شهدای غواص اظهار داشت: در نظر داریم این کنگره به صورت سالانه در جزیره کیش با محوریت شهدای غواص هر استان  برگزار شود.

وی با بیان اینکه اولین کنگره معبر عشق با محوریت ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای چهار و به منظور احترام به ایثار این شهیدان برگزار شد افزود: در دوره‌های بعدی تجلیل از مقام شامخ چهار هزار شهید گلگون کفن غواص دفاع مقدس با محوریت هر استان برگزار می‌شود.

نظرپور گفت: در دوره‌های بعدی مسوولیت برگزاری بر عهده یکی از استان‌های کشور خواهد بود که تدارکات لازم از سوی آنان انجام و محل برگزاری کنگره نیز همانند دوره نخست در جزیره کیش خواهد بود.

وی با بیان اینکه جزیره کیش به واسطه قرارگیری در دل آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه غواصی است یادآور شد: توجه به این ویژگی‌ها و نقش آفرینی این جزیره در تقویت و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف تداوم برگزاری این کنگره است.

نخستین کنگره شهدای غواص جزیره کیش با حمایت مالی از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاران جزیره کیش، حمایت‌های معنوی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و همت جمعی از اصحاب رسانه کیش برگزار می‌شود و هر یک از جوامع جزیره از جمله سرمایه گذاران، هتل داران، حمل و نقل، پذیرایی، رسانه‌ها و فعالان فرهنگی و هنری و نهادی دولتی در برگزاری و حمایت از این کنگره ملی سهیم شده اند.

آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شهدای غواص موسوم به معبر عشق سوم و چهارم دی در جزیره کیش برگزار می‌شود، در ذیل این کنگره جشنواره‌های مختلفی فرهنگی، ادبی و هنری شامل رسانه، عکس خلاق، فیلم، شعر، داستان، پادکست و دانش اموزی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش ۶۵ اثر از ۱۱۲ اثر ارسال شده به جشنواره پوستر، ۱۴۳ اثر از ۱۵۰ اثر ارسال شده به جشنواره عکس، تمام ۶۵ اثر ارسالی به بخش فیلم، ۱۴۸ اثر از ۱۸۰ اثر رسیده به بخش جشنواره، ۱۰۵ قطعه از ۱۹۸ اثر ارسالی به بخش شعر و تمام ۲۸ پادکست ارسالی در این مرحله مورد قضاوت داوران قرار گرفتند.

همچنین در مسابقات دانش آموزی که ویژه مدارس جزیره کیش بود نیز داوران ۹۷۵ اثر نقاشی، ۲۹ اثر نقاشی دیواری و ۲۹۶ اثر دلنوشته را مورد ارزیابی قرار دادند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار