رئیس هیات ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا:

راه‌اندازی خط دریایی بین تهران_کاراکاس/ ونزوئلا در بخش کشاورزی نیاز‌های دو کشور را تامین می‌کند

بلاسکز از راه‌اندازی خط دریایی بین تهران_کاراکاس خبر داد که در آینده می‌تواند ضامن روابط تجاری دو کشور باشد.
کد خبر: ۵۵۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ - 15November 2022

.به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «رامون بلاسکز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا و رئیس هیات ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا امروز در اختتامیه این کمیسیون اظهار داشت: قبل از هر چیزی لازم می‌دانم سلام انقلابی رئیس جمهور ونوزئلا را خدمت شما عرض کنم، همچنین لازم است تشکر کنم از دوست و برادر خودم امیر آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران.

بلاسکز گفت: از زمانی که وارد فرودگاه شدیم احساس داشتیم که در خانه خود هستیم، از تمامی مقامات و کارکنان دولتی جمهوری اسلامی ایران تشکر دارم و امیدوارم این کمیسیون دروازه ورود به گسترش روابط تجاری دو کشور باشد.

معاون رییس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: همانطور که وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفتند ما یک تهدید مشترک داریم که باید با همکاری خود آن را خنثی کنیم، من بسیار خوشحال هستم که تمام اسنادی که امضا شده اند به خصوص در حوزه کشاورزی پیشرفت بسیار مهمی در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: ما بدهی به بخش خصوصی دو کشور داشتم که امروز آن را ادا کردیم، ما نیاز به یک خط هوایی مستمر داشتیم که خوشبختانه برقرار شد، علاوه بر این تصمیم گرفتیم خط دریایی بین دو کشور ایجاد شود تا ضامن روابط تجاری دو کشور باشد.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا گفت: ونزوئلا نسبت به 10 سال پیش بسیار متفاوت شده است و در حوزه کشاورزی می‌تواند بسیاری از نیاز‌های دو کشور را تامین کند، در این سفر هیئت ونزوئلایی توانستند از زیبایی‌های تهران و برج میلاد بهره ببرند، در گذشته سفر‌ها به تهران فقط کاری بود، ولی امروز توانستیم از زیبایی‌های ایران بازدید داشته باشیم

وی تصریح کرد: با پیمان‌هایی که با کشور دوست و برادر خود داشتیم، قطعا مسیر توسعه را تسریع کردیم، برادران و اعضای هیأت ایرانی با گرمای محبت از ما استقبال کردند که امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مشترک را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها