در بیانیه آیین پاسداشت شهدای سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

«وحدت»؛ رمز شکست نقشه‌های آمریکا

در بیانیه آیین پاسداشت شهید «نورعلی شوشتری» و شهدای مظلوم سیستان و بلوچستان آمده است: وحدت، رمز شکست نقشه‌ها و توطئه‌هایی است در اتاق فکرهای آمریکایی و اسرائیلی برنامه‌ریزی می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 11October 2022

«وحدت» رمز شکست نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا و اسرائیل استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بیانیه آیین پاسداشت شهید «نورعلی شوشتری» و شهدای مظلوم سیستان و بلوچستان، که همزمان با هفته وحدت در تهران برگزار شد، در این مراسم قرائت و در آن ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید «نورعلی شوشتری»، بر ضرورت تقویت وحدت میان اقوام ایرانی خصوصاً وحدت میان مذاهب اسلامی تأکید شد.

در متن این بیانیه آمده است:

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

شهادت که میراث انبیاء و اولیاء الهی برای بشر در طول تاریخ است و الگویی از زندگی مجاهدانه را ترسیم می‌کند، دری به روی بهشت پروردگار می‌گشاید. مردان مردی که عمر و آسایش خود را صرف امنیت، آرامش، رفاه و زندگی مؤمنان و مسلمانان می‌کنند، از راز شهادت با خبرند و سردار شهید «نورعلی شوشتری» از جمله این مردان بود. انسان مجاهد و وارسته‌ای که در سال‌های متمادی زندگی خود، راهی به جهاد می‌گشود و در همه میدان‌ها حضور داشت؛ اما او را آن‌چنان که در عنوان این برنامه هم آمده است، به «شهید وحدت» می‌شناسند؛ چراکه علاوه بر همه ساعات، روزها و ماه‌هایی که برای خدمت به مردم سیستان و بلوچستان صرف کرد، در لحظه‌های شهادت نیز در اندیشه «وحدت» بود و اصلا برای این مهم، مورد سوءقصد دشمنان قرار گرفت.

اینکه چرا دشمنان این نظام و این مردم با «وحدت» مخالفند هم ماجرایی دارد. وحدت، رمز شکست نقشه‌ها و توطئه‌هایی است در اتاق فکرهای آمریکایی و اسرائیلی برنامه‌ریزی می‌شود. وحدت، کلید گشودن قفل‌های ناگشوده در جامعه مسلمین است. وحدت، راه رهایی و آزادی معنوی امت اسلام است. وحدت، ضامن استقلال است. وحدت، تضمین‌کننده شرف و افتخار و پیشرفت مسلمانان است. وحدت، ضامن ایرانی آباد است که از خوی تا چابهار، از تربت‌جام تا خراسان تا کردستان و از گلستان تا سیستان را در دل یک نقشه جغرافیا، بدون چالش‌های قومی و نژادی و دینی، جای داده است.

وحدت، جمهوری اسلامی ایران است که شیعه و اهل‌سنت در آن امکان رشد و بالندگی دارند. وحدت، این دارایی ارزشمند و بزرگ، مورد طمع همه آن‌هایی قرار گرفته که نمی‌خواهند آرامش و آسایش را در این کشور به نظاره بنشینند. همه آن‌هایی که نمی‌توانند ایرانی امن برای هر نوع فعالیت سالم عقیدتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی، علمی و ورزشی را تحمل کنند.

در روزها و هفته‌های اخیر باز این «وحدت» است که مورد هجمه و حمله دشمن قرار گرفته است. بیداری امروز، متضمن آزادی، آگاهی، زندگی و امنیت فردای همه مردمی است که در این جغرافیا زندگی می‌کنند. یکی از شاخصه‌های مهم این بیداری «وحدت» است. علما و چهره‌های برجسته دینی و عقیدتی و سیاسی اهل‌سنت، همان‌گونه که در سال‌های متمادی، مانند مردم ایران، همواره دغدغه‌مند ایران و اسلام و انقلاب بوده‌اند، بار دیگر تأکید می‌کنند که رمز توفیق و پیروزی در همه میدان‌ها، «وحدت کلمه» است. کلمه مقدسی که برای آن شهدای بسیاری تقدیم شده و می‌شود تا تجلی‌‌بخش آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» باشند.

در این مراسم که برای پاسداشت مقام شامخ شهید وحدت، سردار نورعلی شوشتری برگزار شده است، با تأسی از بسیاری از بزرگان و علمای اهل‌سنت، و محکوم کردن دسیسه‌های دشمن و اغتشاشات کور، تأکید بر این مهم را لازم و ضروری می‌دانیم: که ما هرچه داریم از وحدت داریم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار