مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت تلفیق برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: امسال برنامه‌های چهل‌ودومین سالگرد هفته دفاع مقدس با دهه پایانی ماه صفر تقارن پیدا کرده که باید با هم‌افزایی و هم‌پوشانی همه دستگاه‌ها نسبت به برگزاری برنامه‌های تلفیقی در بزرگداشت این مناسبت‌ها اقدام شود.
کد خبر: ۵۴۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ - 07September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست هم‌اندیشی ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از مسئولین روحانی امروز (چهارشنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.  

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس که هر سال برگزار می‌شود با مناسبت‌های قمری همزمان است، این همزمانی که در بستر زمان جریان دارد نیازمند روزآمدسازی است.

وی افزود: امسال برنامه‌های چهل‌ودومین سالگرد هفته دفاع مقدس با دهه پایانی ماه صفر تقارن پیدا کرده که باید با هم‌افزایی و هم‌پوشانی همه دستگاه‌ها نسبت به برگزاری برنامه‌های تلفیقی در بزرگداشت این مناسبت‌ها اقدام شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت گفت: از سال ۱۳۹۹ همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، گرامیداشت مناسبت‌های این حماسه جاوید براساس ۴۳ مناسبت فهرست شده در دستور کار قرار گرفته است که مهمترین آن گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ادبیات متفاوت و جهت‌گیری‌های ثابت تأکید بر پاسداشت دفاع مقدس دارند تا این حماسه به فراموشی سپرده نشود.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس به عنوان سند عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی باید تا قرن‌ها بر سر دست گرفته و ارزش‌های این حماسه جاوید را در قالب‌های مختلف ادبی و هنری به جامعه ارائه کرد.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اولویت‌های‌ هفته دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: باید از ظرفیت کاروان‌های پیاده که در دهه پایانی صفر وارد مشهدالرضا می‌شوند، ایستگاه‌های صلواتی و خدمتگزاری به زائرین در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کرد.

این مسئول توجه به هفته دفاع مقدس، رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) را در فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی با بهره‌‌گیری از همه ظرفیت‌های استانی ضروری دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: افکار و اندیشه‌های پاکیزه متوجه گرامیداشت هفته دفاع مقدس است که باید آن را غنیمت شمرد و از آن در جهت فرصت‌سازی استفاده کرد و نقش‌ها به درستی تبیین شود.

وی تأکید کرد: با توجه به نقش تعیین‌کننده روحانیون در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پرچمداری آن‌ها در همه حرکت‌های انقلابی باید از این ظرفیت در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهره برد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس را در همه مساجد و مصلی‌های نمازجمعه در هفته دفاع مقدس مورد تأکید قرار داد.

عزت شیعه از انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام محمد ایزدی امام جمعه طرقبه نیز در این نشست ابراز داشت: عزت امروز شیعه از برکت انقلاب اسلامی است که یک درس آن دفاع مقدس و برگرفته از عاشوراست که باید گرامی داشته شود.

وی افزود: امسال باید حال و هوای شهر مشهد در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر متفاوت باشد و در همین راستا باید از همه ظرفیت‌ها بهره برد و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که زائران مشهدالرضا در مسیر پیاده‌روی گرامیداشت هفته دفاع مقدس به خوبی درک کنند.

انقلاب اسلامی ریشه در محرم دارد

حجت‌الاسلام برهان باقری نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی متأثر از عاشوراست و ریشه در محرم دارد، ابراز داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با مناسبت‌های دهه پایانی صفر اهمیت آن‌ را دو چندان کرده است،

وی بیان داشت: باید از فرصت هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر در راستای جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است بهره برد.

حجت‌الاسلام علیرضا دهقان مدیر مرکز نشر آثار روحانیت در دفاع مقدس استان خراسان رضوی گزارشی از عملکرد این مدیریت ارائه کرد و بر پشتیبانی و حمایت همه دستگاه‌های استانی در جهت احصا تاریخ شفاهی پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس استان و تألیف کتاب با موضوع شهدای روحانی دفاع مقدس را لازم و ضروری دانست.

در این نشست حجت‌الاسلام محمد ایزدی به عنوان نماینده آیت‌الله علم‌الهدی در امور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی شد.

همچنین در این نشست اعضا به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در راستای برگزاری هر چه بهتر گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر بیان کردند.

ضرورت تلفیق برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر

ضرورت تلفیق برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر

ضرورت تلفیق برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر

ضرورت تلفیق برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه پایانی صفر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار