مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

تکریم ۱۰۵ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت در خراسان رضوی

سردار «یوسفعلی‌زاده» از تکریم ۱۰۵ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت در ۱۰۰۰ نقطه از استان خراسان رضوی در چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ - 10September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست هماهنگی مراسم تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و با حضور نمایندگان یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: تکریم و نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت با این منطق که مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی قدردان مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آن‌ها هستند همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ این مراسم باهدف تکریم یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌صورت تصویری برگزار شد که معظم له در سخنان مهمی منشور حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را بیان داشتند.

این مسئول افزود: سال گذشته مراسم تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور ریاست جمهور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت به‌صورت تصویری و با محوریت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در طلیعه چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس، مراسم تکریم یک میلیون پیشکسوتان جهاد و مقاومت چهارشنبه سی‌ام شهریور با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌صورت تصویری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت از طریق چندین شبکه، زنده پخش خواهد شد؛ بر همین اساس به هر میزان که امکان برگزاری این مراسم در سطح شهرستان‌ها، سازمان‌ها، ادارات و حتی روستاها و مساجد وجود داشته باشد، نسبت به برگزاری آن اقدام شود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: برابر هماهنگی صورت گرفته با ستاد برگزاری نماز جمعه استان خراسان رضوی و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس یکم مهر در مصلی‌های نماز جمعه و مساجد انجام خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همزمان با چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس، ۱۰۵ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت در ۱۰۰۰ نقطه از استان تکریم خواهند شد. در مراسم تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت با محوریت مشهد، ۵۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس مشهد حضور خواهند داشت که ۳۰ پیشکسوت به نمایندگی از جامعه پیشکسوتان دفاع مقدس استان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: مراسم تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت چهارشنبه سی‌ام شهریور ساعت ۸:۳۰ تا ساعت ۱۰ در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار خواهد شد و بعد از آن برنامه ملی برگزار می‌شود.

یوسفعلی‌زاده دعوت از پیشکسوتان غیرشاغل که طی دو سال اخیر مورد تکریم قرار نگرفته‌اند و توجه به شهدا و جامعه ایثارگری مدافعان حرم را جهت حضور در مراسم تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت مشهد ضروری دانست.

این مسئول با بیان اینکه لیست پیشکسوتان دفاع مقدس تا ۲۴ شهریور به مدیریت پیشکسوتان جهاد و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تحویل شود، گفت: انتظار است یگان‌های نظامی و انتظامی، تشکل‌ها و ساختارها براساس سهمیه داده شده نسبت به حضور خود در برنامه استانی تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت همچون برنامه ملی اهتمام داشته باشند چراکه این برنامه نیز قابل اعتنا و با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه برنامه تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت از طریق سیمای استان به صورت زنده پخش خواهد شد باید به‌گونه این مراسم برگزار شود که الگویی برای سراسر استان باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: چهل‌ودومین سالگرد هفته دفاع مقدس با دهه پایانی صفر مقارن شده است که با توجه به جدایی‌ناپذیر بودن این مناسبت‌های ملی و مذهبی، در سین برنامه اجرایی مراسم تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت به این مهم توجه خواهد شد.

در این نشست اعضا ضمن ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات، سوالات خود را در خصوص چگونگی برگزاری مراسم تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت بیان کردند که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به آن‌ها پاسخ داد.

همچنین در این نشست سهمیه یگان‌های نیروهای مسلح، بسیج، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی استان و تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس اعلام شد.

تکریم ۱۰۵ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت در خراسان رضوی

تکریم ۱۰۵ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت در خراسان رضوی

تکریم ۱۰۵ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت در خراسان رضوی

تکریم ۱۰۵ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت در خراسان رضوی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار