نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

خط مشی کمیته امداد مطابق با خاستگاه نظام است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» خط مشی کمیته امداد را مطابق مشی فرهنگ اهل بیت (ع) و خاستگاه نظام دانست و گفت: این نهاد تعاملات بسیار مثبتی با مردم و به‌ویژه محرومان استان کردستان دارد.
کد خبر: ۵۲۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ - 08June 2022

خط مشی کمیته امداد مطابق با خاستگاه نظام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز (چهارشنبه) در دیدار با «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد کشور به عملکرد مناسب کمیته امداد در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۶۸ هزار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد و ۶۸ هزار نفر دیگر نیز تحت پوشش بهزیستی هستند و در کنار اینها آمار ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار نفر بیکار را هم داریم که با جمع‌بندی آن در استانی که کمتر از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، نزدیک به یک‌سوم جمعیت در فاز آسیب پذیری قرار می گیرند.

وی از کردستان به عنوان استانی سرسبز با قابلیت بالای کشاورزی و منابع آبی فراروان نام برد و افزود: با وجود این ظرفیت‌های مناسب، برخی افراد آن با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند که البته این قشر از دید نهادهای حمایتی دور نمانده‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه کردستان جای بسیاری برای کارهای اقتصادی دارد، افزود: کمک‌های مردم خیّر و نوع‌دوست این استان به همنوعان خود، ناشی از نجابت، قناعت و صبر و حوصله آنهاست و کردستان با وجود آسیب‌پذیری اقتصادی، همیشه از اعتراضات معیشتی به دور بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ارتباط با اقشار جامعه و مردم در همه سطوح و تکریم علمای دینی را یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عنوان و تصریح کرد: انتظار می‌رود اعتبارات ویژه به صندوق امداد ولایت کردستان اختصاص یابد تا از این طریق، تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت شود.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون میزان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان از طریق صندوق امداد ولایت ۱۰ میلیون تومان بوده که می‌‌طلبد با توجه به شرایط کنونی اقتصادی، میزان آن افزایش یابد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خط مشی کمیته امداد را مطابق مشی فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام و خاستگاه نظام دانست و گفت: این نهاد تعاملات بسیار مثبتی با اقشار مردم و به‌ویژه محرومان در استان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار