نماینده ولی فقیه در کردستان:

کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیازمند «همت عالی» است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: همت عالی لازمه کارآفرینی و اشتغال‌زایی است و انسان باید برای فتح قله‌ها و رسیدن به موفقیت، فکر بزرگ کند.
کد خبر: ۵۲۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ - 08June 2022

همت عالی لازمه کارآفرینی و اشتغال‌زایی استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان امروز (چهارشنبه) در جشن خودکفایی سه هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان و تجلیل از یاوران اشتغال استان، عملکرد مدیریت اجرایی و ادارات استان کردستان را امیدوارکننده عنوان کرد و اظهار داشت: دست‌اندرکاران حوزه اشتغال، نشاط را رعایت کنند؛ چرا که در کار نیاز به نشاط داریم و انسان با سستی در کار به جایی نمی رسد.

وی با یادآوری اینکه امام حسن (ع)، علامت جوانمردی را در همت عالی دانسته است، افزود: همت عالی لازمه کارآفرینی و اشتغال‌زایی است و انسان باید برای فتح قله‌ها و رسیدن به موفقیت، فکر بزرگ کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: تلاش و فعالیت از دیگر بایسته‌های اشتغال است، انسان باید همت و برنامه‌ریزی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: یکی از نشانه‌های انسان موفق، ایمان و حسن تقدیر معیشت است و امیدوارم همه کردستانی‌ها در راستای ایجاد اشتغال موفق باشند.

هدف‌گذاری برای ایجاد شغل یکی از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری است

«رضا طوسی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این نهاد در سال جاری برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی و جذب ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغال‌زایی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی جذب شد، افزود: ‌با جذب این میزان اعتبار پنج هزار و ۴۵۵ فقره شغل برای هفت هزار نفر ایجاد شد.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته از طریق کاریابی برای ۶۴۳ نفر شغل ایجاد شد؛ ضمن اینکه ۴۱۶ فقره اشتغال بدون تسهیلات در استان ایجاد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه سال گذشته در مجموع هشت هزار و ۱۳۶ شغل برای مددجویان استان ایجاد شد، گفت: ۴۷ درصد شغل‌های ایجاد شده از طریق راهبران شغلی و ۵۳ درصد از طریق هدایت شغلی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: ۴۰ درصد اشتغال ایجاد شده در سال گذشته در روستاها و ۶۰ درصد هم در شهرها ایجاد شده است؛ ضمن اینکه ۳۱ درصد شغل‌ها توسط زنان و ۶۹ درصد توسط مردان ایجاد شده است.

طوسی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جوانگرایی گفت: ۴۸ درصد خدمت گیرندگان تسهیلات اشتغال به مددجویان رنج سنی ۲۰ تا ۴۰ سال، ۴۰ درصد به مددجویان ۴۰ تا ۶۰ سال و ۱۲‌ درصد هم به افراد ۶۰ سال به بالا اعطا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار