نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

«کرامت» لازمه پیمودن مسیر تعالی‌بخش و انسانیت‌آفرین است

حجت‌الاسلام «نکونام» گفت: لازمه پیمودن مسیر تعالی‌بخش و انسانیت‌آفرین، کرامت است و نامگذاری دهه کرامت نیز ذهن را متوجه این معنا می‌کند که انسان‌ها باید مروج کرامت اخلاقی باشند که از حضرت معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به جا مانده است.
کد خبر: ۵۲۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 31May 2022

لازمه پیمودن مسیر تعالی‌بخش و انسانیت آفرین کرامت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی نکونام» نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز (سه‌شنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، با اشاره به اینکه کرامت یک مقوله مهم فکری است، اظهار داشت: خداوند کرامت را برای بشر قرار داده است تا انسان تمامی سبک فکری و زندگی خود را با استفاده از کرامت و در مسیر آن کسب کند و به کمال مطلوب خود دست پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه معنای حقیقی نهفته در کرامت، ایمان است، افزود: لازمه پیمودن مسیر تعالی‌بخش و انسانیت‌آفرین کرامت است، نامگذاری دهه کرامت نیز ذهن را متوجه این معنا می‌کند که انسان‌ها باید مروج کرامت اخلاقی باشند که از حضرت معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به جا مانده است؛ البته عرصه کرامت بسیار گسترده است و تمامی وجود انسان را دربرمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: استفاده از فرصت دهه کرامت برای رواج کرامت و ایمان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در جهت محتوایی شدن برنامه‌های این دهه تلاش شود و تنها برنامه‌های تشریفاتی در دستور کار قرار نداشته باشد؛ بلکه تا بتوان کرامت امام رضا (ع)، فضایل این حضرت، احادیث نورانی ایشان و... ترویج پیدا کند و از این فرصت برای ترویج معارف جامعه اسلامی بهره برده شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دهه کرامت یعنی بندگان و انسان‌های مومن در جامعه پرورش پیدا کنند، عنوان کرد: وجود امام رضا (ع) و سفر ایشان به ایران یک حکمت بزرگی به همراه دارد که خداوند مقدر کرد تا به دنبال شهادت ایشان، مکتب اهل بیت (ع) و حضور سادات در کشور گسترش پیدا کرد که همین موضوع نیز موجب شد تا مأمون به دلیل ترس از به خطر افتادن حکومت خود، دستور جلوگیری از ورود سادات به کشور را صادر کند و در نتیجه مشکلات فراوانی برای آن‌ها به وجود آمد؛ اما هرکدام از این سادات به یک برکت بزرگ در تمامی نقاط ایران تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار