وزیر کشور:

لزوم رسیدگی به خسارات ناشی از سیلاب مشهد/ هشدارهای لازم در روزهای آینده جدی گرفته شود

وحیدی ضمن دستور رسیدگی به مشکلات ناشی از سیلاب اخیر مشهد گفت: وضعیت در مشهد عادی است اما برای روزهای آینده باید هشدارها جدی گرفته شود.
کد خبر: ۶۶۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ - 16May 2024

لزوم رسیدگی به خسارات ناشی از سیلاب مشهد/ هشدارهای لازم در روزهای آینده جدی گرفته شودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «احمد وحیدی» وزیر کشور که برای بررسی وضعیت سیل در خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است امروز (پنجشنبه) بعد از بازدید‌های میدانی از نقاط سیل‌زده در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی که با حضور «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با به جریان افتادن روند عبور و مرور در خیابان‌ها، وضعیت در مشهد کاملا عادی است اما برای چند روز آینده هشدارهای لازم باید جدی گرفته شود.

وی افزود: در جریان سیل اخیر مشهد محله سیدی دچار آسیب شده که مشکل تخلیه آب آن حل ولی برخی از وسایل مردم در این منطقه آسیب دیده است.

وزیر کشور با بیان اینکه خانه‌های محله سیدی جزو سازه‌های ناپایدار و بافت فرسوده هستند، تاکید کرد: تلاش ما بر این است که بازسازی و نوسازی این مناطق را با همکاری آستان قدس رضوی بتوانیم انجام بدهیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: آب، برق و گاز در استان خراسان رضوی وصل است و فقط چند روستا در این زمینه دچار مشکل هستند که تا امروز مشکل آن‌ها برطرف خواهد شد.

وی گفت: رسیدگی به مشکلات نقاطی که در سیل اخیر دچار مشکل شدند باید در دستور کار قرار گیرد و مشکلات مردم در این مناطق هرچه سریعتر برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بر اساس گزارش‌هایی که از سدها ارائه شده، امیدواریم بتوانیم آبگیری بیشتری داشته باشیم.

وحیدی خطاب به شهردار مشهد با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: هر تدبیری لازم است باید اتخاذ شود که دیگر از این حوزه دچار آسیب نشویم.

وزیر کشور ابراز داشت: هشدارهای لازم، بازدیدهای میدانی و توقف حرکت در مسیرهایی که احساس خطر می‌شود توسط راهداری و راهور باید صورت گیرد چراکه برای امشب و فردا بارندگی پیش‌بینی شده است.

یعقوبعلی نظری نیز در این جلسه ابراز داشت: فریمان، طرقبه شاندیز، کلات درگز و سرخس بیشترین درگیری در سیلاب اخیر را داشتند اما حجم بارندگی در مشهد و فریمان زیاد بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: علی‌رغم این حجم بارندگی، دستگاه‌ها همت کردند و اقدامات خوبی را انجام دادند و در ادامه امداد و پاکسازی معابر و منازل نقاط سیل‌زده صورت گرفته و در حال انجام است.

وی گفت: کمک به اهالی بویژه سیدی و خیابان سپاه ۶۹ در دستور کار قرار دارد تا زندگی آن‌ها به شرایط عادی برگردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار