یادداشت/ علی عبدالصمدی

میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت بهانه‌ای برای یاری به مستمندان

حضرت فاطمه‌ی معصومه (س) با حسن تدبیر توانستند الگویی بی بدیل برای دختران با عفت نسل‌های بعدی بالاخص دختران پاکدامن زمانه‌ی ما باشند.
کد خبر: ۵۲۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳ - 01June 2022

میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت بهانه‌ای برای یاری به مستمندانگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ اول ذی‌القعده برابر با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست.

روزی که در تقویم ملی کشور ما به عنوان روز دختران نام گذاری شده است. حضرت فاطمه معصومه (س) دختر حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و برادر امام علی ابن موسی الرضا (ع) بودند.

ایشان در پاکی و نجابت در روزگار خویش زبانزد عام و خاص بودند. بنا بر آنچه که در روایات تاریخی آمده است، ایشان، علیرغم وجود خواستگاران بیشمار هرگز ازدواج نکردند و راه عفت و پاکدامنی را پیشه‌ی خود ساختند.

یکی از علل اصلی عدم ازدواج ایشان در آن زمان این بود که بسیاری از معاندین اسلام و تشیع قصد داشتند با ازدواج با نزدیکان اهل بیت به این شجره‌ی طیبه آسیب برسانند. حضرت فاطمه‌ی معصومه سلام الله علی‌ها با حسن تدبیر توانستند الگویی بی بدیل برای دختران با عفت نسل‌های بعدی بالاخص دختران پاکدامن زمانه‌ی ما باشند.

اکنون با توجه به بالا رفتن نرخ تورم و بسیاری از مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریمها، برخی سوء مدیریت‌های اقتصادی و... سن ازدواج بسیار بالا رفته است. از همین رو، با توجه به گسترش رسانه‌های مختلف (شبکه‌های اجتماعی، رادیو‌ها و تلویزیون‌های بیگانه و...) زمینه‌های انحرافات اخلاقی برای نسل جوان مهیا شده است. قطع به یقین رسانه‌های جایگزین که همین رسانه‌های وطنی ایرانی باشند در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف نوشتاری، دیداری و شنیداری میتوانند با تمسک به سیره‌ی اهل بیت راهگشای مسائل اجتماعی نسل جوان باشند.

فاصله‌ی بین میلاد حضرت فاطمه‌ی معصومه سلام الله علی‌ها تا میلاد امام رضا علیه السلام را در کشور ما به نام دهه‌ی کرامت نام گذاری شده است که این خود نشانگر رحمت و بخشندگی و جود و سخاوت اهل بیت علیهم السلام است.

این دهه بهترین فرصت و زمان برای به یاد مستضعفین و محرومین بودن است. خداپسندانه‌ترین و بشردوستانه‌ترین عمل یقینا کمک و یاری رساندن به دیگران بالاخص محرومان و تهی دستان است. چنانچه امام رضا علیه السلام فرمودند کسی که گره از کار مومنی بگشاید و شادش کند خداوند هم در روز قیامت کار بسته‌ی او را می‌گشاید.

امروز در کشور ما بسیاری از بنگاه‌ها و مراکز خیریه اعم از آسایشگاه‌های کودکان بی سرپرست و... در زمینه‌ی یاری رساندن به این گونه از افراد فعالیت مستمری دارند. یقینا اهداء کمک‌های مادی و معنوی به این مراکز میتواند هم باعث ایجاد زمینه‌ای برای اینگونه افراد در آسایشگاه‌ها و سایر مراکز شود و هم بهترین زاد و توشه‌ی راه برای خیرین است.

نباید فراموش کرد که همین کودکان بی سرپرست و نیازمند و محروم آینده سازان کشور ما خواهند شد. اگر زمینه‌ی تحصیل و تادیب برای مخصوصا کودکان و نوجوانان نیازمند فراهم شود، قطع به یقین در آینده باعث افتخار سرزمینمان خواهند بود.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار