هشدار مصر به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای حمله به مسجدالاقصی

سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی درباره پیامد‌های این اقدامات هشدار داد.
کد خبر: ۵۲۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ - 30May 2022

مصر یورش صهیونیست‌ها به «مسجدالاقصی» را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه مصر به اقدام روز گذشته صهیونیست‌ها در یورش به مسجدالاقصی واکنش نشان داد. این وزارتخانه اقدام صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

«احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تحت الحمایه نظامیان این رژیم، اظهار داشت: به اسرائیل درباره پیامد‌های این اقدامات هشدار می‌دهیم.

این شخصیت مصری افزود: چنین اقداماتی موجب به افزایش تنش‌ها در اراضی فلسطین منجر خواهد شد و طبیعتا ثبات در این اراضی را با خطر مواجه خواهد ساخت. مسجدالاقصی متعلق به همه مسلمانان است.

وی در ادامه اظهاراتش پیرامون اقدامات روز گذشته نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی عنوان کرد: تمامی تعرضات و تجاوزات علیه مسجدالاقصی که در واقع هویت اسلامی این مسجد را هدف قرار داده است، باید متوقف شوند.

این شخصیت مصری همچنین اظهار داشت: لازم است تمامی مقدسات مسلمانان و مسیحیان در اراضی فلسطینیان از حملات و تعرضان مصون باشند. نباید برای تغییر وضعیت تاریخی و قانون حاکم بر این مقدسات تلاش کرد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا ضمن عمل به مسئولیت‌های خود بر اساس قوانین بین المللی، به اقدامات خصمانه و تحریک آمیزشان علیه مقدسات فلسطینیان پایان دهند.

گفتنی است، روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی ضمن فراهم کردن شرایط برای شهرک نشینان این رژیم در قدس اشغالی، به آن‌ها اجازه دادند تا ضمن برگزاری راهپیمایی پرچم، به مسجدالاقصی نیز تعرض کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها