بیانیه ارتش یمن درباره حملات موشکی و پهپادی به عمق عربستان سعودی

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن خبر داد که عملیات امروز در خاک سعودی، در راستای عملیات سوم شکست محاصره صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۱۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ - 25March 2022

بیانیه ارتش یمن درباره حملات موشکی و پهپادی به عمق عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه امروز جمعه از انجام علیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، انجام این عملیات، پاسخی به تداوم محاصره و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی است. وی گفت که در جریان عملیات امروز نیرو‌های یمنی، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض هدف حملات موشک‌های بالدار قرار گرفت.

این فرمانده یمنی ادامه داد: «[در حملات نیرو‌های یمنی]پالایشگاه‌های رأس تنوره و رابغ هدف چند پهپاد قرار گرفت. جیزان و نجران نیز هدف شمار زیادی پهپاد قرار گرفت».

سریع با اشاره به بمباران اهداف مهم و حیاتی در مناطق جیزان، ظهران، اب‌ها و خمیس مشیط با موشک‌های بالستیک، خاطر نشان کرد: «در چارچوب اهداف شکست محاصره، حملات بیشتری انجام خواهیم داد».

وی همچنین تأکید کرد که نیرو‌های یمنی در گسترش عملیات‌های نظامی خود تا توقف حملات و رفع محاصره تردید نخواهند کرد.

در همین ارتباط، سریع بیست و نهم اسفند ماه گذشته از عملیات گسترده نیرو‌های این کشور علیه عربستان خبر داد و گفت که در این عملیات تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفت.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین اضافه کرد که به محض موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول عملیات، نیرو‌های این کشور به تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه، ظهران جنوبی با موشک و پهپاد حمله کرده‌اند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین اشاره کرد که ارتش این کشور مختصات کاملی در اختیار دارد که اهداف حیاتی در آن مشخص شده و ممکن است در هر لحظه هدف حمله قرار گیرند.

یحیی سریع در پایان گفت: «نیرو‌های مسلح، به دشمن جنایتکار درباره تبعات تداوم محاصره ظالمانه برای تأسیسات و طرح‌های اقتصادی این کشور هشدار می‌دهد. خداوند خود گواه است». ارتش یمن همواره اعلام کرد که تا زمان تداوم محاصره، تأسیسات راهبردی و حساس کشور‌های عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار