رئیس پارلمان یمن:

عربستان با حمایت آمریکا مردم یمن را می‌کُشد

الراعی رئیس پارلمان یمن از دعوت‌ها برای گفتگو در ریاض انتقاد و تاکید کرد که عربستان با حمایت آمریکا مردم یمن را می‌کُشد.
کد خبر: ۵۱۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 24March 2022

عربستان با حمایت آمریکا مردم یمن را می‌کُشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، یحیی الراعی رئیس پارلمان یمن در پیامی خطاب به تعدادی از سران و اعضای پارلمان کشور‌های مختلف از درخواست شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر برگزاری رایزنی‌های یمنی- یمنی در ریاض پایتخت عربستان ابراز تأسف کرد.

الراعی در پیام خود تأکید کرد که عربستان مردم یمن را با حمایت آمریکا با هواپیماها، موشک‌ها و همه سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی خود می‌کشد. وی همچنین از ارائه تصویر صلح طلبانه عربستان به جای تصویر واقعی که قاتل مردم یمن است انتقاد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان یمن با بیان اینکه کشورش حامی صلح و نه تسلیم مورد نظر عربستان، افزود: اگر عربستان و شورای همکاری خلیج فارس در مذاکرات جدی هستند، اجازه توقف تجاوز و پایان محاصره را صادر کنند.

الراعی خاطرنشان کرد که شورای امنیت، سازمان ملل متحد و نهاد‌های وابسته به آن‌ها با برخورد‌های خود با وضعیت یمن ناتوانی خود را در بر عهده گرفتن مسئولیت قانونی، اخلاقی و بشردوستانه ثابت کرده‌اند. 

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار