رهبر انصارالله یمن:

آمریکا، اسرائیل و انگلیس، مهندسان تجاوز به یمن هستند

بدرالدین الحوثی با بیان اینکه تجاوز به یمن، هیچ توجیه مشروعی ندارد، تأکید کرد که «اعلام این تجاوز از واشنگتن به این سبب بود تا نشان داده شود که آمریکا ناظر و مهندس این تجاوز است.
کد خبر: ۵۱۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ - 25March 2022

آمریکا، اسرائیل و انگلیس، مهندسان تجاوز به یمن هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن شامگاه امروز (جمعه) به مناسبت روز ملی ایستادگی در این کشور سخنرانی کرد و این روز را در راستای یادآوری مسئولیت‌ها و وظایف قلمداد کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از الحوثی گزارش داد، تجاوز به یمن، هیچ توجیه مشروعی ندارد و «اعلام تجاوز به یمن از واشنگتن به این سبب بود تا نشان دهد که [آمریکا] ناظر و مهندس این تجاوز است».

وی با بیان اینکه ائتلاف متجاوز نشان داده است که چه کسی، حق است و چه کسی باطل، خاطر نشان کرد، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، مهندسان تجاوز به یمن هستند.

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه مشارکت انگلیس در حمله به یمن، برجسته و واضح است، تصریح کرد: «عربستان و امارات، مجریات حمله هستند و سایر اعضای ائتلاف نیز در ازای پول، اجیر شده‌اند».

سید عبدالملک با تأکید بر اینکه رفتار جنایتکارانه، شاخصه اصلی این حملات بوده است، ادامه داد: «موضع انسانی و اخلاق، متعلق به گره‌های محور مقاومت، آزادگان امت اسلام بود، ولی از آغاز این تجاوز، شاهد سکوت بین‌المللی بودیم».

ائتلاف سعودی، منابع ملی یمن را غارت کرد

وی با بیان اینکه در کنار سکوت جهانی در قبال جنایات در یمن، برخی حتی این کشتار‌ها را تبریک می‌گفتند؛ چرا که «ائتلاف، ملت یمن را در هر جا و مکانی هدف قرار داد و زیرساخت‌ها را نیز بمباران کرد» گفت: «ائتلاف متجاوز بیش از ۲۷ تریلیون و ۸۵۰ میلیارد ریال از منابع یمن را غارت کرد».

رهبر انصارالله، با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز به هر نحوی تلاش کرد که به ملت یمن، آسیب وارد کند، جنگ اقتصادی علیه یمن را بسیار شدید دانست و نخستین عنوان آن را «غارت منابع ملی» توصیف کرد.

الحوثی تصریح کرد: «ائتلاف متجاوز در تلاش بود که بر سازه‌های نفتی، بندرگاه‌ها و منابع ملی به صورت کامل، مسلط شود. این ائتلاف، درآمد‌های منابع نفتی یمن را غارت و ملت‌ها را از این منابع محروم می‌کند».

در حال تکمیل...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار