کمیته امور اسرای یمنی:

اعدام اسرای یمنی توسط عربستان عواقب وخیمی خواهد داشت

کمیته امور اسرای یمنی به رژیم سعودی درباره پیامد‌های سنگین اعدام دو اسیر یمنی هشدار داد و این اقدام را نقض تمام قوانین برشمرد.
کد خبر: ۵۱۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹ - 13March 2022

اعدام اسرای یمنی توسط عربستان عواقب وخیمی خواهد داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، کمیته ملی امور اسرای یمن از اقدام رژیم سعودی در اعدام ۲ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر داد.

در بیانیه کمیته امور اسرای یمنی آمده است: مطلع شدیم از بین ده‌ها نفری که رژیم سعودی اعدام کرد دو اسیر یمنی حضور دارند که به صورت ظالمانه اعدام شدند.

کمیته امور اسرای یمنی با محکوم کردن این جنایت رژیم سعودی، تاکید کرد که این جنایت پیامد‌های سنگینی برای عربستان خواهد داشت و به هیچ وجه سکوت در قبال آن جایز نیست.

این بیانیه می‌افزاید: اعدام اسرای جنگی توسط رژیم سعودی نقض تمام قوانین است و از همه سازمان‌های بین‌المللی و داخلی می‌خواهیم این جنایت را محکوم کرده و مواخذه رژیم سعودی بخاطر تمام جنایات خود علیه ملت یمن را خواستار شوند.

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که حکم اعدام در حق بیش از ۸۰ نفر اجرا شده است.

وزارت کشور عربستان سعودی ادعا کرد که این افراد مجموعه «جنایت‌هایی» مرتکب شده بودند و بعد از تفهیم اتهام اعدام شدند.

بر اساس ادعای وزارت کشور سعودی، این افراد گمراه، پیرو شیطان و افکار ضاله و منحرف مانند وابستگی به خارج و خیانت به کشور بوده و دست به انجام اقدامات تروریستی زده‌اند.

در بین این اعدامی‌ها، اسامی هفت شهروند یمنی و یک نفر سوری نیز دیده می‌شود که به همراه بقیه افراد که شهروند سعودی هستند، اعدام شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها