یادداشت/ سید شمس‌الدین موسوی؛

انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب مردمی جهان در طول تاریخ

بدون شک انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب مردمی جهان چه در شکل و چه در محتوای آن در طول تاریخ است که بر پایه دین مبین اسلام و به رهبری یک مرجع دینی شجاع با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید.
کد خبر: ۵۰۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ - 10February 2022

جهاد تبیین؛ شناخت دشمن و شناساندن اوستگروه استان‌های دفاع‌پرس - سید شمس‌الدین موسوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان؛ ﴿بِالْبَیِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ﴾

زیرا آنان را با دلایل آشکار و نوشته ‏ها فرستادیم و این قرآن را به سوى تو فرود آوردیم تا براى مردم آنچه را به سوى ایشان نازل شده است توضیح دهى و امید که آنان بیندیشند. سوره نحل، آیه ۴۴

با توجه به اینکه قرآن، کلام خداوند متعال گویای هر آنچه که خداوند از پیامبر و مردم خواسته را به صورت روشن بیان می‌کند؛ چه لزومی دارد که دوباره حضرت رسول اکرم خواسته باشد که تبیین کن به مردم هر آنچه به تو نازل کردیم و امامان معصوم و مفسرین نیز آن را تفسیر و توضیح داده باشند.

باتوجه به مبارزه طلبی قران درآوردن کتابی، جمله‌ای و حتی یک کلمه‌ای مشابه از قرآن، تحریفاتی که در کتاب‌های پیشین آسمانی (تورات و انجیل) اتفاق افتاده بود. ظهور افراد و گروه‌های انحرافی، برای شبهه افکنی در آموزه‌های ناب قرآن و اهل بیت (ع) توسط منکران وحی، القاء مفاهیم ناصواب در معارف وحی توسط دشمنان خدا و رسول خدا از جمله عواملی بوده که تبیین صحیح قران و معارف وحی را ضرورت بخشیده است.

واقعه عاشورا نیز حاصل جهالت و تبیین غلط اسلام توسط بنی امیه بود که بعد از رحلت رسول مکرم اسلام (ص)، فرزند ایشان آنگونه در کربلا به دست غافلان مسلمان به مسلخ برده شدند.

موارد فوق الذکر و مسائل بی‌شمار دیگری هستند و هر حقیقت و واقعیت ذی قیمتی می‌تواند بر اثر علل و عواملی در پس پرده ابهامات، بمباران غلط اطلاعاتی و رسانه‌ای راهزنان حقیقت آنگونه که باید، شناخته نشود و گرفتار تحریف و حتی گرفتار انکار و فراموشی بشود.

آنچه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جنگ روایت‌ها و تبیین درست انقلاب و دستاورد‌های آن مطرح کرده‌اند اساساً شناساندن همین حقایق روشن است که راهزنان حقیقت و دشمنان داخلی و خارجی نتوانند قلب واقعیت بکنند.

بدون شک انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب مردمی جهان چه در شکل و چه در محتوای آن در طول تاریخ است که بر پایه دین مبین اسلام و به رهبری یک مرجع دینی شجاع با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید. باتوجه به دشمنی شرق و غرب که در شعار‌های انقلاب نیز بیان می‌شد، مستکبران، منافقان و سلطنت‌طلبان و مخالفان انقلاب و امام (ره) ساکت نخواهند بود. کما این که در ۴۲ سال گذشته همواره اینگونه بوده است.

فعال کردن شکاف‌های قومیتی و تجزیه‌طلبی در ایران، تحمیل جنگ هشت ساله و پشتیبانی آشکار مالی و تسلیحاتی از رژیم جنگ‌طلب صدام، آشوب‌طلبی و شورش در داخل به بهانه‌های گوناگون، عوض کردن جای جلاد و شهید، ظالم و مظلوم، تحریم‌های سخت اقتصادی علمی و دارویی و... همگی نشان از عزم مخالفان و دشمنان در مقابل با انقلاب عظیم مردم ایران است و حتی جلوگیری از اثرگذاری بر مردم و کشور‌های منطقه و جهان بوده است.

با توجه تفاوت پایه‌ای انقلاب و حکومت ایران با سایر حکومت‌های دنیا، ماهیت استکبارستیزی این حکومت و مشخصه‌های فراوان دیگر، باعث هجمه فراوان رسانه‌ای علیه آن شده است. جنگ نرم و امروز جنگ شناختی در کنار تحریم‌های کمرشکن علیه مردم ایران، آخرین ابزار آنهاست، تا از این طریق دنبال خودتحقیری ملت ایران، ناامید سازی جوانان و بدبینی مردم به کشور و مسئولان و خادمان مملکت خود هستند.

با توجه به مسائل فوق الذکر و ایستادگی ایران در ۴۲ سال گذشته مقابل آنها، این فشار‌ها در ایران و وارونه سازی حقایق قطعاً روز به روز افزایش خواهد یافت.

امروز دیگر در مقابل آن هجمه‌ها، وقت دفاعی عمل کردن نیست، دلسوزان و علاقه‌مندان و مطلعین طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی آفندی عمل بکنند. تبیین دقیق و تشریح حقایق و واقعیت‌های موجود در کشور، شناساندن افتخارات و دستاورد‌های عظیم جوانان و دانشمندان ایران در چهل و دو سال گذشته بپردازند.

گام اول در این جهاد ارزشمند فکری، شناخت دشمن و شناساندن اوست؛ شناخت دشمن و حربه‌های آن از اساسی‌ترین مقوله‌های جهاد تبیین است.

گام دوم نیز شناخت دقیق و درست حقایق کشور خود و اقدامات و افتخارات.

گام سوم، تشریح روشن و مستند حقایق و واقعیت‌ها است. این تشریح صرفاً محدود به ایام دهه فجر نباشد. در هر مناسبتی و به اقتضاء مناسبت‌ها و روزها، بیان شفاف و بدون لکنت و گام چهارم، نشر جذاب و هنرمندانه و قابل فهم حقایق است. اگر تلفیق هنر در نشر نباشد عملا کار ناقص و ابتر خواهند ماند.

اگر چنانچه به صورت جهادی وارد عرصه تبیین درست حقایق انقلاب نشویم، آنچه در این دوران پر افتخار چهل و سه ساله به دست آمده به مردم گفته نشود، قطعاً دود آن بی‌توجهی و تنبلی به چشم همگان خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها