سردار کارگر در نشست فرماندهان نظامی کرمانشاه:

ارزش‌های دفاع مقدس باید با سرعت و دقت منتشر شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: مسئولیت مهم مدیران بنیاد سیاست گذاری، هدف گذاری، هدایت و حمایت است تا دفاع مقدس فراموش و تحریف نشود.
کد خبر: ۵۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ - 27July 2015

ارزش‌های دفاع مقدس باید با سرعت و دقت منتشر شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به کرمانشاه، نشست سردار بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با فرماندهان نظامی استان کرمانشاه صبح امروز در محل سپاه نبی اکرم(ص) استان برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست اظهار داشت: هر وقت بگویند که به کرمانشاه برویم من مشتاق آمدن به اینجا هستم. چون اینجا محل عروج عاشقان و عارفان بوده است.

وی در رابطه با حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: متاسفانه در این خصوص کم کاری هایی صورت گرفته است و حدود 90 درصد آثار دفاع مقدس از بین رفته است. در آن زمان باید در خصوص حفظ آثار فکر و تدبیری اندیشیده می شد.

کارگر ادامه داد: نامهای از امام خمینی(ره) داریم که ایشان فرمان دادند یکی از شهرهای مورد هجوم دشمن بعثی به عنوان موزه طبیعی باقی بماند، اما در این خصوص کاری صورت نگرفت. تانکهایی که منهدم شده بودند در مناطق نگه داشته نشد و بسیاری از آنان نابود شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: در ربطه با حد پیشروی عراق در خاک ایران نیز نقشه ای نداشتیم و در کتاب ها نیز چیزی نیامده بود تا کنون 50 درصد کار انجام شده و نقشه آماده است و انشاءلله در آیندهی نزدیک میلهگذاری انجام می شود.

وی ادامه داد: ما باید به مردم بگوییم که عراق تا کارخانه نورد اهواز در جنوب و سر پل ذهاب در غرب پیش آمده بود. باید بگوییم که گیلانغرب در ابتدا و پایان جنگ 2 بار اشغال و با رشادت های رزمندگان آزاد شد.

سردار کارگر در رابطه با حفظ خاطرات رزمندگان و خانواده های شهدا بیان داشت: متاسفانه بسیاری از آنهایی که خاطراتی از دفاع مقدس داشته اند فوت کردند. آن هایی که در قید حیات هستند نیز بسیاری از خاطرات را فراموش کرده اند. اما با این حال کارهایی در حال صورت گرفتن است.

وی در خصوص تدوین نقش استان کرمانشاه در دفاع مقدس تصریح کرد: این نقش باید در مدت زمانی کوتاه و با دقت در موزه دفاع مقدس گردآوری شود و نسل جوان از این موزه دیدار کنند. آقای محمدی متعهد شدند تا پایان سال جاری 50 عنوان کتاب در استان با موضوع دفاع مقدس منتشر کنند که 12 تای آن امروز رونمایی شد.

سردار کارگر با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: مسئولیت مهم مدیران این بنیاد سیاست گذاری، هدف گذاری، هدایت و حمایت است تا بنابر فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس فراموش و تحریف نشود؛ لذا نیازمند عملکردی سریع و با دقت است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های مهم بنیاد راهیان نور است. این حرکت عظیم فرهنگی یک سنت حسنه و نعمت برای کشور است که 5 میلیون نفر که غالب جوانند از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید و تحولاتی روحی و دینی در جهت حفظ ارزش ها در آن ها به وجود می آید.

وی تصریح کرد: راهیان نور یکی از بزرگترین نمایش های فرهنگی است.

سردار کارگر تاکید کرد: بنیاد حفظ آثار متعلق به هیچ جناحی نیست و دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و مدیران بنیاد باید طبق اساسنامه فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه 8 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. از آنان بخواهید تا در ساخت باغموزه همراهی کنند.

سردار کارگر بیان داشت: کرمانشاه مردمان بسیاری خوب و مهربانی دارد. مردم این دیار آدمهای قانعی هستند و باید بیش از این به آنان خدمت کرد. باید زحمات و از خودگذشتگی این مردم در دایره المعارف یا کتابی با عنوان کرمانشاه در دفاع مقدس ثبت شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم کرمانشاه، قصر شیرین، سرپل ذهاب، نفت شهر و سایر شهرهای استان تاکید کرد: بسیاری از مردمان این دیار فامیل هایشان براثر بمباران به شهادت رسیده اند. با این حال فرزندان خود را نیز راهی جبهه ها می کردند. کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی 1130 بار بمباران شد. در مواقعی به قدری این شهر  بمباران می شد که امکان زندگی نبود. اما مردم جانانه ایستادند و مقاومت کردند. علاوه بر این مردم کرمانشاه با ضد انقلاب نیز در پشت جبهه می جنگیدند. این رشادت ها باید توسط نسل ما بیان و ثبت شود و هرچه زمان بگذرد بیشتر این خاطرات حذف می شود.

سردار کارگر در خصوص نهضت خاطرهگویی گفت: باید در این رابطه راهکارهایی یافت. اواخر سال گذشته که سرلشکر صفوی با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند حضرت آقا به آقای صفوی گفتند شما هرجا می روید خاطرهگویی کنید.

وی افزود: فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس را تشویق و دعوت کنید تا در مساجد، مدارس، دانشگاه ها و پادگان ها خاطره بگویند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بازسازی ذهن خاطرهگویان از وقایع را یکی از نکات مثبت نهضت خاطره گویی دانست و ادامه داد: این نوع خاطره گویی که خاطره گویی سینه به سینه شناخته می شود در جهت حفظ خاطرات و عدم تحریف آن موثر خواهد بود.

سردار کارگر با بیان اینکه در این استان نیروهای زیادی مشغول به خدمت در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی هستند بیان داشت: همت کنید و برای پاسداران و ارتشی های جوان و سربازان خاطره بگویید. قطعا اینان نیز در حفظ و انتقال این خاطرات تلاش خواهند داشت.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس را باید از کودکستان و مدارس به کودکان و نوجوانانمان بیاموزیم. شعر یکی از قالبهای موثر در انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس است؛ لذا باید در تولید شعر، سرود و سایر آثار هنری و ادبی تلاش کرد.

سردار کارگر در پایان با اشاره به سفر خود در سال 86 به همراه ریاست جمهوری به نیویورک تصریح کرد: در آن سفر طی برنامهای دیداری با ایرانیهای مقیم آمریکا داشتیم. در آنجا بسیاری از ایرانیها میگفتند که خود رزمنده بوده یا یکی از اقوامشان در دفاع مقدس به شهادت رسیده و یا حضور داشتهاند و به این حضور افتخار می کردند. افتخارشان این بود که در دفاع مقدس نقشی داشتهاند؛ این نشان می دهد که دفاع مقدس محدود به مرزهای ما نیست. دفاع مقدس را باید با رسانههای روز و شبکههای اجتماعی انتقال و گسترش بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار