برگزاری اختتامیه همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» در مشهد+ تصاویر

همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» که با هدف تبیین نقش خواهران شهدا در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مشهد برگزار شده بود، به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۹۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ - 10December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اختتامیه همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» با حضور حجت‌الاسلام «مهدی ماندگاری» و جمعی از خواهران شهدای مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام ماندگاری در این مراسم با اشاره به اهمیت تبعیت از ولایت در حل مشکلات جامعه، اظهار داشت: اگر مردم پیرو ولایت فقیه باشند برای حل مشکلات جامعه کمک خواهند کرد، ولی اگر مردم پشتیبان ولایت نباشند اگر امام معصوم هم زمام امور را در دست داشته باشد جامعه پیشرفت نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش لازمه زندگی فردی را برشماری کرد و گفت: باید در زندگی شاکر بود و مراقب باشیم که تنها بر مدار ولایت زندگی کنیم. باید همچون ولی فقیه مجاهد بود تا ولی خدا تنها نماند، همانگونه که حضرت زینب (س) نسبت به امام حسین (ع) بودند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: امروز اگر خواهران شهدا بخواهند همانند حضرت زینب (س) مجاهد باشند باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بانوان عمل کنند.

ماندگاری تأکید کرد: اولین توصیه، مجاهدت فرزندآوری و تشویق برای فرزندآوری است. کاهش جمعیت یکی از مشکلات جدی‌ست که جامعه و کشور را تهدید می‌کند لذا باید با افزایش جمعیت مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: برای تحقق این مهم باید ایمان مردم به خداوند بیشتر بشود و افراد جامعه نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند، سطح توقعات مردم کاهش یافته و در مقابل سطح ارائه خدمات از سوی دستگاه‌ها و ساختارها افزایش پیدا کند.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: دومین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به بانوان، مجاهدت در اصلاح الگوی مصرف است که مادران مهمترین الگو برای مصرف هستند و می‌توانند از اسراف در خانواده جلوگیری کنند.

ماندگاری در پایان گفت: امروز یکی از عرصه‌های تلاش، مجاهدت در کار و اشتغال است لذا باید از همه ظرفیت‌ها برای کارآفرینی استفاده شود.

همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» با حضور ۱۵۰ نفر از خواهران شهدا از سراسر کشور توسط کانون خواهران شهدای جهان اسلام با مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان و امور بانوان آستان قدس رضوی برگزار شد.

نقش‌آفرینی خواهران شهدا در خدمت به خانواده شهیدان و انجام فعالیت‌هایی فرهنگی و اجتماعی در حوزه جمع‌آوری خاطرات شهدا، روایتگری خواهران شهیدان و همچنین گسترش کانون خواهران شهدای جهان اسلام از اهداف این همایش بوده است.

برگزاری اختتامیه همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» در مشهد+ تصاویر

برگزاری اختتامیه همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» در مشهد+ تصاویر

برگزاری اختتامیه همایش «خواهران شهدا پیام‌آوران حضرت زینب (س)» در مشهد+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها