با حضور جانشین نیروی قدس سپاه برگزار شد؛

یادواره کشوری 200 شهید مدافع حرم اهل بیت(ع)/ وداع با پیکر دو شهید

یادواره 200 شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) با حضور سردار قاآنی جانشین نیروی قدس سپاه شب گذشته همراه با وداع با پیکر دو شهید در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ - 12June 2015

یادواره کشوری 200 شهید مدافع حرم اهل بیت(ع)/ وداع با پیکر دو شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در یادواره 200 شهید مدافع حرم حضرت آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم، حجت الاسلام آشتیانی و امیر آبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، خانواده های شهدای مدافع حرم، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم شهید پرور قم حضور داشتند.

در این مراسم آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(ع) با بیان اینکه نتیجه ایثار شهدا در پیشگاه خداوند متعال محفوظ و در نزد مردم آشکار است، خاطرنشان کرد: شهیدانی که جان خود را در راه دفاع از ارزشها و مکتب خود نثار می کنند، حق بزرگی بر جامعه اسلامی دارند و  هرگز اعمال و مجاهدت ها، زحمات و ایثار شهدای مدافع حرم از بین نمی رود.

وی گفت: کشته شدن در راه خدا و برای رضایت خدا در هر جا معیاری برای شهادت در راه خداست و پاسداری از عتبات مقدس امامان معصوم(ع) و امامزادگان در واقع پاسداری از بیوت الله است.

 سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم فرزندان مکتب شیعه هستند.

وی افزود: این شهدا و خانواده های آن ها مسیری را که انتخاب کرده اند، قطعا برای رسیدن به هدف نهایی و حکومت امام زمان(عج) است و به کمتر از این راضی نیستند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان این که دشمنان به منظور درگیر کردن کشورهای اسلامی با هم فتنه جدیدی در منطقه با راه انداخته اند گفت: بدون تردید هر اسمی روی این گروه ها باشد، این ها سربازان نامرئی آمریکا و صهیونیست هستند.

این مراسم به همت ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) و نهادهایی چون  آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، بنیاد شهید و امور ایثار گران، موسسه روایت سیره شهدا، مدافعان تیپ فاطمیون و زینبیون برگزار گردید.

حاج مهدی سلحشور در این مراسم به مداحی در وصف شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم پرداخت. همچنین پیکر دو تن از شهدای اخیر مدافع حرم به نام های سیدحسن ساقی و منیر علی بر روی دستان مردم تشییع شد.

حدود 200 شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) تبعه افغانستان و پاکستان در مشهد، تهران و قم خاکسپاری شده اند که 58 نفر از آنان متعلق به استان قم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار