رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی:

«خدمت بی‌منت به مردم»، ویژگی ممتاز شهیدان بود

حجت‌الاسلام «نیک‌بین» گفت: راه و منش شهدا خدمت بی‌منت به مردم است؛ بر همین اساس مسئولان باید با سرلوحه قرار دادن این روحیه در زندگی، ضمن حرکت در مسیری که شهدا ترسیم کردند در جهت اعتلای ایران اسلامی گام بردارند.
کد خبر: ۴۷۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ - 01September 2021

«خدمت بی‌منت به مردم»، ویژگی ممتاز شهیدان بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از بردسکن، نشست هم‌اندیشی احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن، امروز با حضور حجت‌الاسلام «جواد نیک‌بین» رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام «علی‌اصغر امینی» امام جمعه شهرستان بردسکن، سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» فرمانده سپاه شهرستان، «میثم واحدیان» رئیس دانشگاه آزاد و جمعی از خیرین برگزار شد.

حجت‌الاسلام نیک‌بین در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدای گمنام در چهار نقطه از شهرستان بردسکن تدفین شده‌اند و از این شهر حراست و حفاظت می‌کنند. شهدا مردان الهی بودند که انقلاب را با خون خود بیمه کردند.

نماینده مردم بردسکن، کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا مادامی که در مسیر و خط شهدا و ولایت باشیم هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی قد علم کند.

وی تأکید کرد: ياد شهدا شفادهنده دل‌ها است و باید این یاد را همواره در ذهن و دل خود زنده نگه داریم.

نیک‌بین، آمادگی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را برای هرگونه مساعدت در ساخت یادمان شهدای گمنام اعلام کرد و گفت: همه ما در هر مقام و جایگاهی که هستیم مدیون خون شهدایم و نباید در این حوزه کوتاهی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اعلام اینکه شهدا درس آزادگی به ما دادند، گفت: راه و منش شهدا خدمت بی‌منت به مردم است و همه مدیران باید با سرلوحه قرار دادن این روحیه در زندگی کاری خود در این مسیر حرکت کنند.

شهادت بالاترین درجه الهی است

حجت‌الاسلام امینی در این نشست بیان داشت: پروژه احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد دچار یک عقب‌ماندگی است که می‌طلبد متولیان امر در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهادت بالاترین درجه الهی است، گفت: از زمان تشییع و تدفین این ۲ شهید گمنام، قریب به چهار سال می‌گذرد که طی این مدت فقط فضاسازی محیط پیرامونی مزار شهدا انجام شده و متأسفانه تاکنون اقدامی برای احداث یادمان صورت نگرفته است.

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه شهرستان پذیرای ۹ شهید گمنام است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه یادمان شهدای پارک حضرت ولیعصر (عج) شهر بردسکن چندین سال قبل تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. پروژه یادمان شهدای شهر انابد و شهرآباد نیز در حال احداث می‌باشند اما پروژه یادمان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی در حد طراحی باقی مانده است.

امینی در بخش دیگری از سخنانش به تأکید کرد: شهدا مخزن بی‌انتهای معنویت هستند و برای اعتلا نام و یاد شهدا باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم، چراکه شهدا چراغ هدایت جامعه هستند و هر کجا که انقلاب با بحرانی مواجه شده است با تمسک و توسل به شهدا از آن بحران عبور کرده‌ایم.

امام جمعه بردسکن گفت: نام و خاطره شهدا در اذهان باید ماندگار شود زیرا موجب برکت و صیانت از جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی در پایان با بیان چند روایت از ائمه معصومین به ویژگی‌های اهل بهشت اشاره کرد و از خیران و معتمدین خواست تا در احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت کنند.

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد بردسکن احداث می‌شود

میثم واحدیان در این نشست گفت: یکی از دلایل تأخیر در اجرای پروژه احداث یادمان شهدا، ممنوعیت ساخت‌‌وساز در مراکز و واحدهای دانشگاهی بود که با پی‌گیری‌های انجام شده مجوز آن از طریق سازمان مرکزی و مسئولان دانشگاه آزاد استان اخذ شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک محیط فرهنگی و آموزشی است گفت: پس از تشییع و تدفین شهدای گمنام در این مرکز آموزشی، نسبت به فضاسازی اطراف مزار شهدا اقدام شده که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم تا پایان سال جاری شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه در شهرستان باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن گفت: بر مزار ۲ شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بردسکن یادمانی در خور شأنی احداث خواهد شد.

در این جلسه معتمدین و خیران آمادگی خود را برای ساخت یادمان شهدای گمنام اعلام کردند.

۲ شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن که در زمان شهادت ۱۹ و ۲۱ سال سن داشتند و در منطقه شرهانی به فیض شهادت نائل آمدند در اسفند ۱۳۹۶ با حضور پرشور مردم این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار