رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز خبر داد؛

اجرای مراسم چهارپایه خوانی در استان البرز

«نوروزی‌فر» از اجرای مراسم چهارپایه خوانی در استان البرز هم‌زمان با سالروز شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ - 09July 2021

اجرای طرح چهارپایه خوانی در استان البرز«ابراهیم نوروزی‌فر» رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز اظهار داشت: هم‌زمان با سالروز شهادت نهمین اختر تابنانک امامت و ولایت، امام جواد (ع) برنامه مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی در قالب مراسم چهارپایه خوانی با هدف احیای سنت چهارپایه خوانی در قدیم در بقاع متبرکه استان البرز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، هیأت رزمندگان اسلام کرج، سازمان بسیج مداحان البرز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، بقاع متبرکه استان و صداوسیمای مرکز استان البرز به‌صورت هم‌زمان در پنج بقعه متبرکه استان شامل امام‌زادگان حسن (ع)، محمد (ع)، طاهر (ع)، حیدر (ع) و عبدالله (ع) برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز مطرح کرد: در این برنامه سه مداح به‌صورت همزمان در هر امام‌زاده به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی در رثای شهادت امام جوادالائمه (ع) می‌پردازند و دل عاشقان اهل بیت (ع) را راهی صحن و سرای این امام همام می‌کنند.

«چهارپایه خوانی» از آداب تهران قدیم در ایام ماه محرم است. سال‌هاست این مراسم در بازار به یکی از خاص‌ترین آداب عزاداری در تهران تبدیل شده و بسیاری از اهالی پایتخت را برای شرکت در این مراسم و عزاداری به بازار می‌کشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها