در شب وداع با پیکر مطهر هفت شهید مدافع حرم عنوان شد

شهدای مدافع حرم مانع تحقق نقشه نیل تا فرات شدند

در شب شهادت حضرت زهرا(س) مراسم وداع با هفت شهید مدافع حرم در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷ - 04March 2015

شهدای مدافع حرم مانع تحقق نقشه نیل تا فرات شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در شب شهادت حضرت زهرا(س) مسجد فقیه سبزواری بار دیگر میزبان پیکرهای مطهر 7 شهید مدافع حرم بود. در این مراسم که خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم حضور داشتند حجتالاسلاموالمسلمین محمد پور از اساتید حوزه ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) با بیان روایتی از پیغمبر گرامی اسلام(ص) در خصوص جایگاه شهادت گفت: شهید کسی است که بالاترین سرمایه­اش را در راه دین خدا فدا کرده است. به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) بالاتر از هر نیکی، نیکوتری هست مگر شهادت در راه خدا. این روایت بیانگر این مطلب است که انسان هر نیکی که بکند باز یک نیکی بالاتر از آن وجود دارد اما بذل جان دیگر بالاتری برایش نیست.

وی در ادامه در مورد جایگاه شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: این شهدا که در گردان فاطمیون در دفاع از حرم حضرت زینب(س) انجام وظیفه می­کردند و به شهادت رسیدند اکنون با حضور پیکر مطهرشان در شب شهادت بزرگ بانوی اسلام مجلس را نورانی و معطر کردند و این چه حسن تصادفی است. ما باید قدردان خون شهدا و خانواده آنها باشیم. اگر ما یکعمر خطاب به امام حسین(ع) گفتیم: «یا لیتنى کنت معکم فافوز فوزا عظیما» این شهدا از جانشان گذشتند و در عمل ثابت کردند و پدر و مادر این عزیزان هم بالاترین سرمایه خود را فدا کردند. این شهدا نگذاشتند که نقشه نیل تا فرات رژیم صهیونیستی محقق شود. وظیفه ماست که خونشان را پاس بداریم و حرمت والدینشان را نگه داریم.

استاد حوزه در بخش پایانی سخنانش به نقش حضرت صدیقه طاهره(س) در حفظ ولایت پرداخت و تأکید کرد: دشمنان قصد داشتند ولایت را حذف کنند و کسی باید از حریم ولایت دفاع می­کرد و او کسی جز حضرت زهرا(س) نبود. گریه که نشانگر نارضایتی ایشان بود و همچنین وصیت حضرت برای تغسیل و خاکسپاریشان در شب و عدم حضور آنهایی که به او ظلم کردند در مراسم تشییعجنازه­ همسر ولایت و درنهایت مخفی بودن قبرشان شیوه­های مبارزاتی حضرت زهرا(س) و راهکارهای ایشان در دفاع از ولایت بود.

در پایان این مراسم مداحان با ذکر مصیبت بانوی دوعالم حضرت فاطمه(س) یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی­ داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها