امیر اسدالله حیدری در مشهد:

بیعت همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، کمر طاغوت و آمریکا را شکست

رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی گفت: یادآوری 19 بهمن یادآوری خاطرات و پیروزی‌ها و نقش‌آفرینی نیروی هوایی است.
کد خبر: ۴۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰ - 08February 2015

بیعت همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، کمر طاغوت و آمریکا را شکست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 19 بهمن 1357 با حضرت امام خمینی(ره) مراسم گرامیداشتی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) با حضور جمعی از کارکنان نیروی هوایی و خانواده معظم شهدای این نیرو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ اسدالله حیدری رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک ایامالله دهه مبارک فجر که نقطه عطف آن بیعت همافران با حضرت امام(ره) بود و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل گفت: یادآوری 19 بهمن یادآوری خاطرات و پیروزیها و نقشآفرینی نیروی هوایی است. رمز پیروزی ما وحدت و همبستگی است.

وی افزود: ارتش در زمان طاغوت بهگونهای پیریزی شده بود که نوک پیکان استکبار جهانی یعنی آمریکا بود. ایران بهعنوان ژاندارم منطقه و ارتش بهعنوان پشتیبان رژیم شاه و آمریکا در منطقه بود. استکبار روی ارتش حساب خاصی بازکرده بود و برای هر خطری باور داشت که ارتش باید خنثیکننده تهدیدات باشد. با چنین وضعیتی وارد مراحل پیروزی انقلاب اسلامی میشویم که تکیه رژیم و آمریکا بر ارتش بود. آمریکا بههیچوجه نمیخواست انقلاب پیروز شود. آنها این تصور را داشتند که اگر همه ملت انقلاب کنند آنها با ارتش تحرکات انقلابیون را خاموش میکنند.

رئیس کانون بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی با بیان نقش نیروی هوایی در پیروز انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ازجمله مؤثرترین و نقشآفرینترین اقداماتی که به پیروزی انقلاب اسلامی سرعت بخشید، حرکت ارتش بهویژه انقلابیون نیروی هوایی بود. فعالیتهایی که نیروهای جوان در ارتش همگام و همدوش و پابهپای ملت ایران در تمام مراحل در پیشبرد انقلاب اسلامی انجام میدادند، خصوصاً بیعت کارکنان نیروی هوایی در روز 19 بهمن 1357 با امام راحل کمر طاغوت و آمریکا را شکست. در آن مقطع کسانی که پشتوانه ارتش متکی بر طاغوت بودند به این یقین رسیدند که انقلاب قطعاً به پیروزی خواهد رسید.

امیر حیدری در ادامه با ذکر رشادتهای نیروی هوایی در آغازین روزهای جنگ تحمیلی اظهار کرد: نیروی هوایی در اول مهرماه 1359 با پرواز 140 فروند هواپیما نقاط حساس عراق را مورد هدف قرارداد و منهدم کرد و این اقدام نیز در ادامه بیعتی بود که همافران با امام خمینی(ره) داشتند. و تا پایان جنگ این روند ادامه داشت.

پس از سخنرانی امیر حیدری، امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد دکتر حسین خلیلی، مشاور عالی فرماندهی نیروی هوایی به ایراد سخن پرداخت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی هوایی بخصوص امیران شهید ستاری، اردستانی و بابایی گفت: به استناد سخنان مرحوم عسکر اولادی روز 12 بهمن که از پاریس عازم ایران بودیم متوجه شدیم که دو فروند هواپیمای فانتوم هواپیمای حضرت امام (ره) را همراهی میکنند اول فکر کردیم میخواهند مشکل ایجاد کنند ولی بعد دیدیم که با حرکاتی که انجام میدادند هدفشان استقبال و اسکورت هواپیمای حضرت امام(ره) است. این همراهی ارتش با رهبر انقلاب نشانگر چیست؟ نشانه این است که امام راحل با درایت و رهبری پیامبرگونهشان از بالاترین مقامات ارتش تا پایینترین ردهها با مردم همراه و متحد بودند. این همراهی و بیعت با رهبری و مردم یکشبه نبوده است. و این بیعت در طول حیات انقلاب اسلامی ادامه داشته و دارد.

مشاور عالی فرماندهی نیروی هوایی ارتش رمز موفقیت این نیرو را در سه عامل دانست و تأکید کرد: سه عامل رمز موفقیت نیروی هوایی بوده است. اول لطف الهی دوم رهبری پیامبرگونه امام(ره) و سوم پتانسیل نهفتهای که در این نیرو وجود دارد. همچنین چهار عامل نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران را از نیروی هوایی کشورهای دیگر متمایز میکند که عبارتاند از سرعت، برد زیاد، واکنش سریع و قدرت آتش. که در سایه این عوامل نیروی هوایی در طول دفاع مقدس توانست ضربه سنگینی به ماشین نظامی عراق وارد کند و باعث این شد که نیروی هوایی عراق آسمان را رها کند و در مدت زمان 2 ماه عراقیها در مواضع غیراستراتژیک متوقف شوند.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان علوی، عرفانیان، خو محمدی و نداف تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها