مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی:

رئیس جمهور در بازگشت از افتتاح پروژه اشتغال‌زایی برای ۴۰ هزار نفر به شهادت رسید

امیر سرتیپ عباسی گفت: رئیس جمهور مردمی در مسیر بازگشت از افتتاح پروژه اشتغال‌زایی برای ۴۰ هزار نفر به شهادت رسید؛ پروژه‌ای که تاثیر بسیار بزرگی در سطح منطقه دارد.
کد خبر: ۶۶۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ - 20May 2024

رئیس جمهور در بازگشت از پروژه اشتغال‌زایی برای ۴۰ هزار نفر به شهادت رسیدامیر سرتیپ «امیر عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، پیرامون عروج شهادت‌گونه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهانش در پی سقوط بالگرد حامل آن‌ها، اظهار داشت: روز گذشته پروژه عظیمی در «سد ارس» و منطقه «خدا آفرین» با حضور رئیس جمهور کشورمان و رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری رسید که افتتاح این پروژه عظیم و ارزشمند در حوزه آبی تاثیرات بسیار بزرگی در سطح منطقه خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: این سد می‌تواند یک زمینه دوستی بین ما و کشور آذربایجان را با توجه به حواشی که در چند سال اخیر روی داده ایجاد کند، ضمن اینکه موجب تقویت همدلی بین مردم دو کشور نیز می‌شود و از لحاظ تامین امنیت مفید و موثر است.

وی با بیان اینکه، رئیس جمهور دو کشور در این مراسم اعلام کرده بودند که این پروژه نزدیک به ۴۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه در حوزه کشاورزی، اقتصادی و ارتباطات نقش‌آفرین خواهد بود.

امیر عباسی اضافه کرد: بعد از اینکه این طرح با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید مقرر شد رئیس جمهور در مسیر بازگشت از این پروژه بازدید هوایی از منطقه ورزقان داشته باشد و پروژه‌هایی را هم در پالایشگاه تبریز افتتاح کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: متاسفانه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در نزدیکی «ورزقان» دچار حادثه هوایی شد و از همان ابتدای حادثه نیرو‌های امدادی، هلال احمر و نیرو‌های مسلح و مردم و نیرو‌های محیط زیست پای کار آمدند تا کمک‌رسانی و امدادرسانی کنند.

وی گفت: در نهایت قبل از نماز صبح امروز (دوشنبه) بود که پهپاد‌های هلال احمر بعد از پایش دقیق و کامل منطقه که وسعتی برابر با ۲۵ کیلومتر مربع داشت، بالگرد را پیدا کردند، ولی متاسفانه تمام عزیزان به شهادت رسیده بودند.

امیر عباسی با بیان اینکه، پیکرهای شهدا بعد از شناسایی از عمق دره به کنار جاده منتقل و به معراج شهدای تبریز انتقال داده شدند، افزود: حال و هوای شهر تبریز بعد از این حادثه بسیار متفاوت و اندوهگین شده است، زیرا هم رئیس جمهور شخصیت مردمی بود و ۳ مرتبه هم به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و هم آیت‌الله آل‌هاشم به عنوان محور اصلی هدایت مردم، فرصت مغتنم و ارزشمندی بود و همانطور هم که می‌دانید در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم بالاترین رای را در استان آورده بود، همچنین استاندار استان نیز مرد میدان بود، و تمامی این موارد و موضوعات حال و هوای مردم را در تبریز بسیار دگرگون و منقلب کرده است.

وی گفت: مردم روبروی بیت شهید آیت‌الله آل‌هاشم تجمع کرده‌اند، ضمن اینکه وزیر کشور هم در استانداری حضور دارد با مسئولان استانی و در حال انجام برنامه‌ریزی برای راهبری برنامه‌های اجرایی هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار