با شعار «تا قیامت ز قیام تو قیامت برپاست»

دهمین پوستر سوگواره هنر و حماسه منتشر شد

دهمین پوستر هیئت محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام (دانشجویان و دانش‌آموختگان هنر و رسانه) در دهمین سال فعالیت این هیئت منتشر شد.
کد خبر: ۳۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷ - 29October 2014

دهمین پوستر سوگواره هنر و حماسه منتشر شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، دهمین پوستر هیئت محبین اهلبیت علیهمالسلام (هیئت دانشجویان و دانشآموختگان هنر و رسانه) در دهمین سال فعالیت این هیئت منتشر شد.

این پوستر براساس شعار «تا قیامت ز قیام تو قیامت برپاست» که به عنوان شعار هیئت محبین اهلبیت علیهمالسلام در محرم امسال برگزیده شده، طراحی شده است.

«محمدرضا چیتساز»، طراح این پوستر در گفتوگو با روابط عمومی هیئت محبین اهلبیت علیهمالسلام، دربارۀ روند شکلگیری ایده تا طراحی این پوستر گفت: «برای محرم هرسال، ابتدا کارگروهِ ادبی هیئت، شعار سال هیئت را انتخاب میکند. این شعار سپس در کارگروه گرافیک مطرح شده و از میان ایدههای اعضای کارگروه گرافیک و اتُدهای اولیۀ آنها، یکی انتخاب شده و بهشکل کامل اجرا میشود.»

گفتنی است چیتساز، کارشناسی گرافیک از دانشگاه هنر دارد و از سال ۸۴، طراحی پوسترهای هیئت محبین اهلبیت علیهمالسلام را برعهده داشته و در طراحی نقوش لباس و شال و کتیبه که در این هیئت به کار گرفته میشود نیز نقش مؤثری داشته است.

او دربارۀ الِمانهای بهکاررفته در پوستر امسال گفت: «بهعلت روحیۀ قیامی که در شعار هست، کار از یک طرف بهسمت القای فضای شلوغی و درهمپیچیدگی حروف و از سمت دیگر، بهسمت بهکارگیری شمشیر و فلز رفت. بهلحاظ محتوایی، قیام، قیامِ همه است؛ قیامت است. قیام، اگرچه ممکن است یک آغازکننده داشته باشد، اما به یک نفر محدود نمیماند و همه را برمیانگیزاند و همهجا را میگیرد.»

چیتساز دربارۀ پوسترهای هیئت محبین اهلبیتعلیهمالسلام گفت: «همۀ پوسترهایی که در فضای عاشورا تولید میشود، متأثر از حقایق آن واقعه است؛ اگرچه ممکن است که طراحهای مختلف از جنبههای مختلف به واقعه عاشورا نگاه کنند، مثلاً بعضیها ازجنبه احساسی و بعضی دیگر ازجنبه قیام و حماسه با این واقعه رویرو بشوند، اما همه متأثر از همان وقایع هستند. در هیئت ما طبیعتاً کارها در همان مسیر شعار اصلی که ҅هنروحماسه҆ است، شکل میگیرند.»

هیئت محبین اهلبیت علیهمالسلام از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۹ آبان (۸ لغایت ۱۷ محرم) از ساعت ۷:۳۰ در دانشگاه هنر (بالاتر از چهاراره ولی عصر، جنب دانشگاه امیرکبیر) برگزار میشود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار