باقری، مدیر خانه عکاسان ایران خبر داد

طویل‌ترین عکس از عظیم‌ترین پیاده‌روی دنیا ثبت می شود

مدیریت خانه عکاسان ایران گفت: عکس پانورامای پیاده‌روی نجف تا کربلا برای اولین بار در دنیا ثبت می‌شود. سه‌سال است به فکر یک عکس پانوراما از کل جاده نجف تا کربلا در پیاده روی اربعین هستم و برای آن دست به کار شده ایم.
کد خبر: ۳۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷ - 18November 2014

طویل‌ترین عکس از عظیم‌ترین پیاده‌روی دنیا ثبت می شود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "سید احسان باقری" مدیریت خانه عکاسان ایران با اشاره به تصویر پانورامایی از پیادهروی عظیم نجف تا کربلا اظهار کرد: سهسال است به فکر یک عکس پانوراما از کل جاده نجف تا کربلا هستم، این عکس طویلترین عکس از عظیمترین پیادهروی دنیا خواهد بود.

باقری تصریح کرد: فضای پیادهروی کربلا، فضای تختی است و عظمت جمعیت چندان قابل مشاهده نیست، لذا در ذهنم بود که این موضوع از بالا دیده شده و این تجمع عظیم میلیونی که در دنیا بیی سابقه است به این طریق نمایش داده شود.

وی ادامه داد: قابلشمارش بودن و نیز قابلاستناد بودن را از ویژگیهای مثبت ثبت پانورامایی این پیادهروی عظیم عنوان میکند و این را هم میگوید که ثبت این تصاویر میتواند کاری رسانهای برای نشان دادن عظمت این پیادهروی بزرگ باشد.

باقری این طرح را یک زیارت مجازی عنوان کرد و افزود: از آنجا که این اقدام حرکتی در جهت نشان دادن عظمت اربعین است، قطعاً تصاویر در قالب کتاب چاپ میشود، ضمن آنکه نمایشگاهی از آن در ایران و سایر کشورهای دنیا برگزار شده و به نمایش گذاشته میشود. این تصویر یک ثبت رکورد در دنیا محسوب خواهد شد، چراکه اولین بار است که در چنین حجم و اندازهای چنین عکسی تهیه میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها