در گالری عقیلی به نمایش در می‌آید

آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای نمایشی از واقعه عاشورا

شش پرده از پرده‌های درویشی بزرگان هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای همراه دو تابلوی معروف قیام مختار در گالری عقیلی به‌نمایش درخواهد آمد.
کد خبر: ۳۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ - 29October 2014

آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای نمایشی از واقعه عاشورا

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با دهه اول محرم و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، گالری عقیلی نمایشگاهی از آثار نقاشی قهوهخانهای را برگزار خواهد کرد که نمایشی از واقعه عاشورا است.

در این نمایشگاه شش پرده از پرده درویشیهای معروف قدیمی بهنمایش درمیآید که همه راوی وقایع کربلای حسینی است. این پردهها همه بالای سه متر طول و یک متر عرض دارند که شش تابلوی بزرگ تمام دیوارهای گالری عقیلی را به تمام میپوشاند. این تابلوها از اساتیدی مانند زندهیادان فتحالله قوللر آغاسی، عباس بلوکیفر، حسین همدانی، محمد فراهانی و علیاکبر لرنی است.

یکی از این آثار منحصربهفرد مشابه اثری است که بلوکیفر برای موزهی هنرهای معاصر تهران کشیده و یکی دیگر از آنها اثری است که دو امضا دارد که نشاندهندهی هنر ناب هنرمندان این حوزه است.

کیوریتور این نمایشگاه مجید احمدی است که این آثار را مبتنی بر فضای ماه محرم گردآوری کرده و در گالری عقیلی بهنمایش درآورده است.

در کنار این آثار دو تابلوی بینظیر از زندهیاد عباس بلوکیفر و نیز جواد عقیلی بهنمایش درخواهد آمد که نشاندهنده پردهای از قیام مختار ثقفی و مجازات سیهکاران لشکر ظالم کوفه است. این دو تابلو بهخاطر تشابه در موضوع و تفاوت در رنگآمیزی از برجستهترین آثار قهوهخانهای بهشمار میروند.

این نمایشگاه در گالری عقیلی به آدرس شهرک غرب(قدس)، خیابان سیمای ایران، روبهروی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، شماره ۱۲ از روز جمعه نهم آبان ماه افتتاح میشود.

این نمایشگاه تا ۲۹ آبان ماه در گالری عقیلی روی دیوار خواهد بود. علاقهمندان میتوانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ به این گالری مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها