حضور چهره های مختلف در مراسم رونمایی از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی

لزوم همکاری وزارت ارشاد و آموزش و پرورش برای توزیع محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: این گونه حرکت ها مبارزه و جهاد با فرهنگ بیگانه در حوزه جنگ نرم و جنگ نوشت افزاری است و قلب نوجوانان اردوگاهای فعالان فرهنگی این عرصه است.
کد خبر: ۲۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ - 12August 2014

لزوم همکاری وزارت ارشاد و آموزش و پرورش برای توزیع محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، در مراسم رونمایی از تولیدات مرکز تولید و توزیع نوشتافزارهای اسلامی- ایرانی که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد جمعی از مسئولان، مدیران و فعالان فرهنگی و همچنین خانواده شهید باغبانی حضور داشتند در ادامه گزارش این مراسم را می خوانید:

با ورود به سالن مجموعه فرهنگی سرچشمه اولین چیزی که بیش از هر چیز و در ازدحام جمعیت سالن جلب توجه میکرد دفترچههایی بود که برای نمایش و بازدید بر روی میزها چیده شده بود دیدن این دفترچهها باعث ذوق کودکان و نوجوانهایی شده بود که با خانوادههای خود به مراسم رونمایی آمده بودند.

بر روی جلد این دفترچهها و نوشتافزارها تصاویری از جمله شخصیتهایی مانند شخصیتهای سریال پایتخت، مختار و تصاویر شهید چمران و شهید همت دیده میشد.

بر روی سکوی سالن نیز نوشتافزارهایی قرار داشتند که قرار بود تا لحظاتی بعد از آنها رونمایی شود.

پس از آغاز مراسم و قرائت قرآن و خواندن سرود ملی در ابتدا حجت الاسلام سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانانی که در راستای مطالبات رهبری به صورت خودجوش اقدام به فعالیتهای فرهنگی نمودهاند بیان داشت: این گونه حرکت ها مبارزه و جهاد با فرهنگ بیگانه در حوزه جنگ نرم و جنگ نوشت افزاری است و قلب نوجوانان اردوگاهای فعالان فرهنگی این عرصه است.

وی ادامه داد: من به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس می گویم که فعالیتهایتان را به کمیسیون معرفی کنید به این ترتیب ما تکلیف می کنیم به وزارت ارشاد و آموزش و پرورش که در توزیع این تولیدات مجمع را حمایت کنند از طرفی دیگر می خواهیم این مرکز گزارشی را به کمیسیون ارائه دهند و پس از بررسی از لحاظ بودجه ای نیز حمایت می کنیم.

پس از آن حجت الاسلام سالک از نوشتافزار پایتخت و بازی رایانهای پروانه رونمایی کرد و سپس بر روی این نوشتافزارها مطلبی را به عنوان یادگاری نوشت و آن را امضا نمود.

پس از آن حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان داشت: هر چند کارهای نوشت افزاری مان داری نقص هستند اما به لحاظ نفس عمل قابل ستایش اند زیرا در اصل نوشت افزار ما نباید غربی باشد.

وی افزود: از کاراکترهای سینمایی و ارزشی مانند مختار و شهید بابایی برای الگوسازی به خوبی استفاده میشود، اما نباید از گرایشات دخترانه غافل شویم و باید از نمادها و المانهای دخترانه هم استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: سازمان های فرهنگی را توصیه میدهم که از تصدی گری فاصله بگیریند به زیر مجموعه خود گفتم به دنبال مسئله تصدی گری نباشید.

یکی از نوشتافزارها که در طول مراسم از آن رونمایی شد نوشتافزار شخصیت سنجد بود شخصیتی که برای همه کودکان و نوجوانها آشناست، جالب اینجاست که خود سنجد نیز در مراسم رونمایی از نوشتافزار شخصیتش در سالن حاضر بود و از آن جهت که تنها عروسک گردانش او را همراهی می کرد و خانم نگار استخر حضور نداشت تنها دربین جمعیت و بدون اینکه حرفی بزند به صورت صامت در کنار بچههایی که در سالن حضور داشتند مینشست و بازی میکرد و در زمان رونمایی از نوشتافزارش نیز که توسط مدیر شبکه دو سیما انجام شد بر روی سن رفت و در کنار آقای بخشیزاده قرار گرفت.

پس از آن با حضور تعدادی دیگر از مسئولین از جمله لاله افتخاری، مجتبی رحماندوست و همچنین حضور خانواده شهید باغبانی از دیگر نوشتافزارهای مختار، کودکان غزه، شهید چمران، شهید صیاد شیرازی، علی خلیلی، بهنام محمدی، ثنا و ثمین و مفاخر ایران رونمایی شد.

در این مراسم همسر پدر شهید هادی باغبانی، همسر این شهید بزرگوار و رضوانه دختر شهید باغبانی برای رونمایی از نوشتافزارهای کودکان غزه و شهید چمران به بالای سن رفتند و رضوانه 5 ساله برای اینکه در پایین نوشتافزار یادگاری را ثبت کند بالای صندلی رفت و بر روی کاغذ یک ماهی را نقاشی کرد.

در پایان مراسم نیز کودکانی که در برنامه حضور داشتند با دادن شاخههای گل رز از جوانانی که این نوشتافزارها را با زحمتی شبانهروز و با هدف جهادی فرهنگی تولید کرده بودند تقدیم کردند.

پس از آنکه مراسم به پایان رسید و جمعیت رفته رفته پراکنده شدند خانم شهید باغبانی بر سر مزار شهدای دفن شده در محوطه مجموعه سرچشمه رفت و برای شادی روح تمامی شهدای اسلام فاتحهای نثار ارواح طیبه شهدا نمود.

برگزاری چنین مراسمی باعث خواهد شد تا مردم نیز از وجود چنین محصولاتی که با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی- ایرانی ما مطابقت دارد آشنا شوند و مسلما با چنین آشنایی و استفاده از اینگونه محصولات جوانان فعال این عرصه تشویق خواهند شد و این باعث ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی میشود.
 
 

نظر شما
پربیننده ها