سردار نقدی در جمع اساتید بسیجی:

حتی یک لحظه در عرصه جهاد علمی از پای نخواهیم نشست

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عهد می‌بندیم تا هنگامی که تفکرات امام(ره) را در همه دانشگاه‌ها نهادینه، کلاس‌های درس‌مان را پر از این اندیشه‌های نورانی و تمام زوایای کتاب‌ها و علوممان را از این آموزه‌های الهی سرشار نکنیم، در جهاد علمی یک لحظه هم از پای نخواهیم نشست.
کد خبر: ۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶ - 21June 2014

حتی یک لحظه در عرصه جهاد علمی از پای نخواهیم نشست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تجدید میثاق اساتید بسیجی با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی که پیش از ظهر امروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: همه اساتید بسیجی به نمایندگی از دهها هزار استاد بسیجی دانشگاههای سراسر کشور به اینجا آمدهاند تا با اندیشههای امام(ره) تجدید میثاق کنند؛ اندیشهای که حضرت امام(ره) برای بشریت به ارمغان آورد هرچه که گذشت تابندهتر شد و با کیمیای آن مس وجود ملت را به طلای ناب تبدیل و ملت را به قله کمال، عزت و عظمت رهنمون کرد.

وی تصریح کرد: نظریه و تفکر جهاد و آموزه مبارزه با ظلم، از جمله اندیشههایی است که امام(ره) به ملت آموخت.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تصریح کرد: امروز تجدید میثاق با امام(ره) و شهدا به معنای تجدید میثاق با تفکر «نه شرقی و نه غربی»، نترسیدن از ابرقدرتها، ما میتوانیم و تفکر جهاد تا حاکم کردن حکومت عدل و دستگیری از مظلوم است.

نقدی ادامه داد: ما و همه اساتید با تقوا، متعهد و ولایتمدار بسیجی امروز در محضر امام(ره) عهد میبندیم تا هنگامی که این تفکرات را در همه دانشگاهها نهادینه، کلاسهای درسمان را پر از این اندیشههای نورانی و تمام زوایای کتابها و علوممان را از این آموزههای الهی سرشار نکنیم، در جهاد علمی یک لحظه هم از پای نخواهیم نشست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ما همچنان با بیان مبانی علمی و اساتید که جز عظمت و پیشرفت چیزی برایمان نیست گمراهانی را که به اسم عقل و خرد به مبارزه برخواستند را به مسیر حقیقت رهنمون کرده و این مسیر سعادتمندی را پیش خواهیم برد.

وی تاکید کرد: اگر تفکر جهاد در بین اساتید بسیجی نبود تا به حال چندین بار به زمین خورده بودیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیجبا مهم خواندن نقش ولایت فقیه تصریح کرد: ملت ایران راه تبعیت از ولایت فقیه و مردم سالاری دینی را انتخاب کرده است.

وی افزود: ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است. چه بسیار افرادی که به اسم علم این اندیشه را موجب دیکتاتوری و عقب ماندگی ملت می دانستند و با وجود اثبات ولایت فقیه با استناد به آیات قرآن و روایات، دلیل و برهان قوی آنرا نپذیرفتند.

سردار نقدی با اشاره به اوضاع فعلی کشورهایی که ولایت فقیه ندارند، اظهار داشت: امروز شاهد هستیم چه بر سر کشورهایی نظیر عراق و افغانستان و ...که ولایت فقیه ندارند، آمده است و از امنیت و ثبات و پیشرفت چه بهره ای برده اند و کشور ما چگونه است. اگر ما نیز ولایت فقیه نداشتیم وضعیت ما هم مثل آنها بود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی براینکه تا ظلم هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم، ادامه داد: کسانی که مبارزه را رها کنند، خداوند لباس ذلت را بر آنان می پوشاند. جایگاه ملتی که جهاد را ترک نکرد و با پیروزی از پای ننشسته و تا امروز مبارزه کرده است، با آن ملتی که جهاد را ترک کرده است، یکسان نیست.

سردار نقدی بیان کرد: اتفاقی که در مصر افتاد و توقع می رفت که با ادامه دادن جهاد بتوانند پرچم صهیونیت و آمریکا را به پایین بکشند؛ اما امروز لباس ذلت پوشیده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تجربه دوران دفاع مقدس گفت: ملت ایران با جسارتی که به ساحت مرجعیت شد، علم جهاد را بالابرد و نترسید و با تقدیم هزاران شهید پیروزی بزرگی را نصیب خود کرد و امروز هم عظمت بزرگی را برای خود به ارمغان آورد.

وی افزود: امام خمینی(ره) اندیشه جهاد را با مبانی دینی و اعتقادی بازگو کرد و ملت نیز پذیرفت و امروز به عزت رسیده است.

وی گفت: عده ای از لیبرال ها و غرب زده ها در داخل کشور با گفتن ما نمی توانیم، روحیه یاس و نامیدی را در دانشگاهها ترویج کردند و از بزرگی و عظمت علم و پیشرفت غرب و شرق دم زدند و به رخ دانشجویان کشیدند؛ اما امروز همه آنها ناچار هستند تا اعتراف کنند که ملت ایران با ایستادگی در این راه پرشتاب ترین سرعت علمی دنیا را دارا است و به سرعت این فاصله را کم می کند.

سردار نقدی اساتید بسیجی و وفادار  به ولایت و با تقوا را ستون خیمه انقلاب برشمرد و گفت: امروز همه اساتید با عشق، ایمان، پایمردی، ایثار و ایستادگی در راه امام خمینی(ره) و آرمان های او، با صداقت و عهد با ولی امر مسلمین امام خامنه ای، توانسته اند توطئه های پیچیده و گسترده دشمن در سطوح مختلف کشور را خنثی کنند.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار